Gå til innhold

forferdelig smerte i korsrygg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå den siste uken (37) fått noen helt forferdelige tak i ryggen, spesielt når jeg har satt meg ned enten i soffa eller bil. Det er som om det tar skikkelig tak og virkelig verker i kanskje 15-30 sekunder..så går det helt over før det kommer igjen en stund etter..men ikke mer enn to tre ganger og kan skje når som helst..ikke noe sammenhengende..

Flere som har hatt slike vondter? Er det kynnere som begynner å gjøre vondt eller hva? GJør så vondt at jeg må stoppe bilen i frykt for å kjøre av veien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har har innimellom noe som ligner - akkurat som det "brenner" i korsryggen. Dette er ikke kynnere (kynnerne mine kjennes helt annerledes ut og sitter et helt annet sted), vet ikke akkurat hva det kommer av, men det eneste som hjelper for meg er å lege meg ned på siden - da går det over etter noen sekunder.

Skrevet

ja er som en brennende følelse i korsryggen og kanskje litt over det også..tenker bare at når det gjør så vondt kan det ikke være bra..men men det går over ganske fort som du sier.."bra" det ikke bare er meg da.

Skrevet

Jeg har nevnt det for legen min, og hun reagerte ikke noe spesielt på det. Og jeg tenker det har med belastningen på ryggen å gjøre (jeg har et litt svakt punkt i korsryggen fra før), og så lenge det ikke merkes i magen overhodet så tror jeg bare vi må akseptere at det er en av de "medfølgende vondtene" som kommer av at kroppen forandrer seg og tøyes i alle retninger :)

Skrevet

Jeg har dette foran i symfysen, særlig når jeg skal stå opp om morgenen. Denne brennende og sviende følelsen i bekkenet. Da tar det noen sekunder før jeg får "stabilisert" det, sånn at det går over.

 

Legen min mente at dette har med løsningen av ben og sener å gjøre, som en slags lett bekkenløsning. Dette kan jo også skje andre steder i kroppen, fordi muskler/sener/ben forbereder seg og blir slakkere mot slutten.

 

Det har med hormonet relaksin å gjøre, og er helt naturlig. Dersom du er urolig, ville jeg nevnt det for legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...