connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Jeg hadde en fødsel for 7 år siden som gikk veldig fort. Den var over på 3 timer og 3 kvarter. Jeg revnet mye, mistet masse blod, måtte legges i sjokkleie og i narkose for å sy. Denne gangen er jeg litt for og imot.Jeg tenker at om fødselen skal gå fort denne gangen også, og jeg ikke får alle problemene etterpå så vil jeg føde. Men om jeg alikevel må i narkose kan jeg jo ta KS. (jordmor har sagt at jeg kan søke om dette siden det blei litt mye stress rundt sist fødsel) Noen her som har vært mellom begge tingene og kan si litt om hva som er best og værst av fødsel og ks?
Dægern døtte Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Jeg hadde vaginal fødsel med 1.mann, denne var ekstremt traumatisk. Derfor fikk jeg innvilget keisersnitt med nr. 2. For det første trenger du ikke narkose når du skal ta keisersnitt, du får ryggmargsbedøvelse slik at du er våken under inngrepet. Jeg syntes keisersnittet var å foretrekke da alt foregår i rolige former og du har litt mer "kontroll". Du vet hva som foregår. Det eneste som jeg opplevde som en ulempe var at jeg ble pumpet full av morfin på overvåkningstua etter på pga. smerter, slik at jeg ble veldig groggy en stund etterpå. Men smertene slapp veldig fort og var oppe å gikk ikke mange timene etterpå. Men noen kan vel oppleve komplikasjoner ved keisersnitt også da... Nå skal jeg ha nr. 3 og er litt usikker på om jeg skal satse på å føde vaginalt eller om jeg skal søke keisersnitt denne gangen også.. Uansett lykke til med valget ditt..
Dramatica Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Jeg hadde ks forrige gang, men det var haste snitt. (er litt usikker selv på hva jeg skal velge, for det var traumatiske greier) klarte ikke gå før dagen etter, aldri følt meg så groggy i hlele mitt liv! men det er dikkert noe helt anna hvis det er planlagt. Har ei vennine som hadde ks 1 gang og vanlig fødsel nå. Hun angrer ikke for 5 øre. Men det er jo forskjell fra person til person...! Tror man kommer seg fortere etter fødsel, og ikke minst, man sliter visst ikke like mye med å gå ned i vekt etter en vanlig fødsel som ved ks. Men det er bare noe jeg har hørt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå