dritgrei hei hei! Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 jeg tenker bare på den visningen hele hele tiden..... blir vi ferdige tror dere? FOr tl en visning kan man ikke sette alt som ikke skal synes inn på et rom. Man må jo ha orden i hvert et hjørne. Finnes det noen luretriks? Vi har i grunne klart å holde huset sånn noenlunde, eller vi roter jo som en haug med rotter, men vi roter sånne lette ting.... men det gjenstår jo både maling, og kasting og rydding. Loft og kjeller fortjener et løft og. jaja, nå har jeg slappet av ei hel uke. Jeg har rett og slett ikke gjort en dritt på syv dager, så da går det vel greit å sette inn et siste støt? Jeg må lage liste, så kan dere heie... er det greit? Jeg trenger litt heiing nemlig! male lister på kjøkkenet male lister i gangen maletrappegavel i gangen kaste klær til fretex rydde det helvetes vaskerommet rydde på loftet rydde kjelleren rydde ute klippe busker og slikt plante jeg ble glad av denne lista jeg.... det var jo ikke så mange tunge ting, og dritgreimannen kan ta loft og kjeller, og vips så blir det fint her.
Lekamøia Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Skulle gjerne vært der og hjulpet deg Sortering og rydding er gøy, men maling og hagearbeid er kjedelig. Det heter seg vel at man skal ta det kjedeligste først, men start motsatt, så er et lettere å komme i gang Lykke til med forberedelser og visning.
dritgrei hei hei! Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2008 Men det blir fint for jeg syns det er mye artigere med de store tingene som gir resultat med en gang. Nå har jeg rydda i hagen! Og når dritgreijenta har fått ny bleie og sover i vogna si så skla jeg male. da er det bare det ufattelig kjedelige igjen, og det er å rydde og sortere og lage system. JEG KAN VIRKELIG IKKE FORDRA DET. Tenk om det bare ble system av seg selv, og tenk om gutta skjønte at om vi jobber ammen om systemene så er det lettere å holde orden. Det hadde vært toppen. Men hadde systemene vært gode nok så hadfde de vel ikke kommet på å rote tenker jeg :-)) Du er hjertelig velkommen til en rydd og fiks seanse! :-) Velkommen tilbake forresten, jeg tror du har hengt her før min tid!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Vet du... når vi hadde visning var bodene både i kjeller og på loft fulle. De skal jo ikke kjøpe boden med innhold, så det holder at de vet at det er plass til deres eget rot både på loft og i kjeller.. )) Trenger du å plante??? Vaskerom blir aldri ryddig, så det kan du ta dagen før visning. Klippe busker??? Er det nødvendig da, ikke sikkert at du får 200 000,- ekstra for det altså. Men jeg synes du er flink, litt i overkant flink. Jeg er redd for bekkenet ditt og ryggen din og den sviende smerten som setter seg i korsryggen når man er sliten. Men heier og håer det skal jeg gjøre altså ))
dritgrei hei hei! Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2008 Jeg tar det med ro også skjønner du... det bare ser så mye ut når det er på trykk... Jeg fikk llitt vondt av å klippe de buskene, jeg glemte at man må stå bøyd ha ha ha... så da gikk jeg inn og satte meg i sofaen med laptopen på fanget heller. Når det gjelder å holde på ute, så er det så synlig her. Vi snudde jo første gang vi kom hit, for det var så rotete og stygt utenfor.... nå er buskene klippet og det er helt griet. plantingen er bare oppi en sinkbalje. fire små gule påskeliljer i baljen og våren har kommet i stavanger :-) Jeg vet jo at det ikke r blomstene som selger, men det handler jo mye om det mentale også. jeg har aldir kjøpt hus av folk jeg syns var kjipe. Vi ble jo helt forelska i hun som eide dette huset, så da kjøpte vi det. God stemning selger, det er jeg hellig overbevist om :-) men rot i kjelle og loft... kan det bare stå ja??? hmm er du sikker på det? i så fall, så er det bare å rydde en helt vanlig fredagsrydd igejn, så er vi ferdige, med unntak av de små strøkene med maling på list og trapp.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Så sant det går an å åpne bod døren uten at ting detter ut så går det fint. Du kan jo rydde sånn at de kommer inn i boden. Men du trenger slett ikke fjerne alt. Og når de ser påskeliljer på utsiden er de solgt før de kommer til bodene )) Vi hadde jo en morsom opplevelse med tanke på hva vi gjorde når vi solgte. Vi malte stua og gangen og holdt på. Og dagen etter at hun overtok, skulle jeg innom med noen papirer (tror jeg) Og da stod hun å malte stua, som vi hadde malt noen mnd. i forveien. Hadde mest lyst til å ta fra henne kost og maling, men what to do det var jo hennes leilighet )
frøydis m/ 4 Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Lykke til med visningen! Håper det kommer MAAANGE med banken full av penger!! Og du må ikke slite deg helt ut, for det er ikke nødvendig.
dritgrei hei hei! Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2008 det er rart med det, for folk vil jo ha det som ser ordentlig ut, også vil de gjør det til sitt... så man er liksom stuck. Vi må male ferdig listene, og sette opp nye taklister, ellers så tror jo folk at hele huset er shabby.... men de komme rjo til å rive det ned uigjen om ikke de har samme smak som oss :-) da lar vi de digre tingene være, og planter påskeliljer og lager boller på morsdagen i stedetfor ha ha ha ha... da tenker jeg millionene ruller :-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Jepp, mange kan bli svake i duften av boller. Og vips så gikk leiligheten for 4 500 000,- For de likte både boller og påskeliljer og var i det spandable hjørnet hi hi hi hi hi. Men det ble litt sånn...." Hei du, slutt og mal på den veggen! Hører du!! Den malte vi i påsken......den trenger ikke mer farge....." Men det var bare tankene i hodet mitt... Var jo hennes leilighet da. Hun kunne jo malt grafitti på veggen om hun ønsket. Ha ha ha ha. Det hadde vært noe, grafitti på stueveggen....
dritgrei hei hei! Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. februar 2008 jeg har sett for meg en tapet inni hodet mitt som jeg vil ha på den ene veggen i det nye huset så nå må jeg ut på tapetjakt på nettet... :-) tapet er artig!!!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Jepp, så lenge man kjøper brukt hus. Vi som har nytt, venter med tapet til huset har "satt" seg. Her sprekker det opp i alle hjørner. Så vi har bare malte, glatte vegger. Naboen tenkte ikke på det, så de har sånne folder på tapeten i hjørnene. Men det er mye fint i tapet da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå