Gå til innhold

Noen her som har sentralstøvsuger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere fornøyde, eller kunne dere likegodt hatt en vanlig støvsuger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne aldri tenkt meg en vanlig støvsuger igjen. Dessuten er det veldig bra for inneklimaet til astmatikere og allergikere. Alt støver forsvinner ut av huset.

Skrevet

OK, men hvis du ser bort fra dette med støv og allergi og bare tenker praktisk: Hvorfor er sentralstøvsuger bedre? Du må jo dra på en lang slange uansett. Sorry, må bare være litt kritisk for å få nok positive ting ut av deg;-)

Gjest Pusikatt
Skrevet

Merker ingen forskjell. Bortsett fra at sentralstøvsugeren er litt mer "pes" å dra med seg rundt i huset, svær slange, men ikke noe problem sånn egentlig. Godt sug i den. Men tror ikke jeg har det renere enn før. kanskje ville vi merket det hvis noen var allergikere i huset....

Skrevet

Vi har sentralstøvsuger og jeg skulle aldrig vært foruten. er så fornøyd med den.

Vi hadde det der vi bodde før og nå når vi flyttet kostet vi på oss en sentralstøvsuger igjen.

Skrevet

Men HVORFOR vil dere ha sentralstøvsuger hvis dere ser bort fra miljøet? Pliiis gi meg mer info så vi vet hva vi skal velge.

Skrevet

Jeg syns sentralstøvsuger er mye lettere å dra med seg rundt i huset da. Du slipper den store "kassen" etter deg, spesielt ned trappen da:)

Skrevet

Kjempefornøyd med sentralstøvsugeren. Det blir faktisk støvsuget oftere enn før!! For meg er fordelen at jeg kommer til overalt uten å måtte trekke ut kontakten og sette den i igjen på et annet sted. Deilig uten ledning. Ok at slangen er lang, men det er egentlig bare et problem når jeg skal henge den opp igjen, og nå har jeg fått meg et triks på det, så jeg er fornøyd!!

Skrevet

Det er mye lettere å dra bare en slange etter seg rundt, ned trapper, over terskler - enn den tunge dingsen på små hjul i tillegg.

Skrevet

Da jeg har trapper er det lettere med bare en slange.

Og jeg merket di ukene jeg ikke hadde det at den vanlige støvsugeren bare "spyttet" fin støvet ut igjen. Så jeg syntes det blir mindre støvete inne også. Og ås bråker den ikke så mye her inne så det går å støvsuge etter at barn sover.

Gjest Pusikatt
Skrevet

Den suger bedre enn vanlige støvsugere.

Den bråker, så alle naboene hører når du støvsuger. Det høres i hele huset, så er vanskelig å støvsuge etter at ungene har lagt seg.

Det var en for og en mot.

Skrevet

Synes det er mye greiere med en slange jeg bare kan rulle sammen og henge opp på eget stativ enn det "udyret" av en sak jeg må dra etter meg som setter seg fast her og der; for å si det som det er, så HATER jeg vanlig støvsugere. Hver dag var en kamp for å bli venner med den :-) Vanligvis er jeg rolig og sindig av meg, men sammen med den var det full skjæring. He he. ;-)

Sentralstøvsugeren er jo lett å dra med seg, og du kan bruke den i høyden også, med den vanlige må du jo dra ut nok ledning og skifte de ekle posene med støv... Fysj...

Eneste minuset er at dersom vi skal støvsuge bilen så sliter vi litt siden vi ikke har uttak i garasjen, men der har vi en enn vanlig på lur, så min samboer tar seg av den jobben.

Skrevet

I tillegg slipper man å måtte planlegge ruta man skal gå når man støvsuger for å slippe å bytte stikkontakt så ofte. Men det gjelder å planlegge å ha sentralstøvsugeren litt praktisk, vi har uttaket midt i huset i hver etasje, så den rekker over hver etasje. I tillegg har vi en støvsuger til hver etasjen så man slipper å dra den fra etasje til etasje.

Med vanlig støvsuger måtte vi bytte pose ofte, kjøpe inn poser i tillegg luktet det en del fra den når vi hadde støvsugd. Nå tømmer vi beholderen i en søppelsekk ca. hvert halvår.

Skrevet

Forresten så er det my mindre bråk, selve motoren kan man jo ha i et annet rom, vi har den på teknisk rom og hører stort sett bare sugelyden når vi støvsuger.

Skrevet

Jeg var kjempe skeptisk før vi fikk det (vet ikke hvorfor), men er sjeleglad i dag for at mannen min overtalte meg.

Jeg syns slangen er lett og fin, syns den bråker mindre, og jeg får ikke den knekken i ryggen når jeg støvsuger, kan gå mer oppreist. Og det er fint for en med vond rygg.

Desuten tar den mindre plass i kottet. Den henger på skapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...