Gå til innhold

hmmm.... bare å være konsekvent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i jul sluttet jeg å vugge vogna for at sønnen min skulle sovne på dagtid. bare la han i vogna, ga han smokken og gikk ut. fungerte veldig bra. noen ganger sovna han med en gang og noen ganger gråt han litt i 5 min.

for 3 dager siden snudde det, han hyyyler, snur seg over på rygg (sover på magen) og klarer ikke å sovne på ryggen. står i krabbestilling og protesterer noe voldsomt. har måtte ta han opp flere ganger. masse styr. siste dagene har jeg vært sta, latt han ligge, men går inn ofte og legger han tilrette.

hva skjer? skal jeg bare fortsette som jeg gjør?

noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover han fortsatt i vogn? I Såfall ville jeg ha brukt seler slik at han ikke får kavet så mye.

Skrevet

ja han sover i vogn, men på magen. vet ikke om det går ann å feste han sånn.

Skrevet

Nei det beste er om han kan sovne på ryggen. Da er det bare å bruke selene i vognen. Har du løse seler, så kan han fortsatt sove på magen, men hvis målet er å forhindre at han kaver fælt før han sovner, så bør han ligge spent fast på rygg.

Skrevet

uff ja ikke lett. han har sovet på magen siden han var 2 mnd, sov stort sett ikke før det. så vi tok den avgjørelsen. lurer på om det går å venne han til å sove på ryggen nå, han er litt over 6 mnd.

Skrevet

Tja. Det går jo ann å prøve:-) Ingenting er umulig, og vaner går fint ann å endres;-) Datteren vår likte også godt å sove på magen som baby(gjør det fortsatt), men sovnet allikevel dersom hun måtte ligge på rygg(som da jeg spente henne fast i vognen).

Det er jo ikke slik at du behøver å venne ham av med å sove på magen.. han kan fortsatt gjøre det i sengen sin;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...