Axus' girlfriend Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 I går fikk jeg noen få områder, som bak og rundt armhulene, under fotbladene og inni hendene, med masse røde prikker og intens kløe. Det klør så det brenner!I dag da jeg våknet hadde jeg slike røde prikker over hele kroppen!!det klør ikke like mye over alt, værst er det på føttene og albuene. Noen som vet hva dette kan være? Har ikke spist noe jeg har reagert på før, har ikke vært i kontakt med dyr. Ringte legen min, men han var ikke til stede i dag. Ringte en annen tulle-lege som ba meg ta en zyrtec og håpe på at det gikk bort. Blir jo så bekymret for den lille i magen også..
Emmilo Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Når min lege ikke er til stede får jeg alltid komme til en annen. Finnes det ikke flere på din legestasjon? Eller prøv å høre med JM.
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Ville ringt rett til føden, jeg. Du kan jo ikke gå sånn...
Axus' girlfriend Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2008 ringte jo til han andre legen, men han virket bare likegyldig!"ta en zyrtec og håp på at det går bort" - et direkte sitat. Enda jeg sa gang på gang at jeg er gravid og bekymret!!Eneste jeg kan gjøre er å eventuelt dra på legevakten etter at legekontoret er stengt. Bor i trheim så her er det ingen jordmor å kontakte nei:) Har ingen jeg i hvertfall!
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Dette kan høres ut som skabb (helt seriøst) Jeg var engang på besøk på en revefarm, og etter det fikk jeg prikker over hele kroppen, og klødde mellom fingrene, inni hendene, albuene. Det sved som F... Men jeg måtte KLØ!! Det var verst på natta, og ville ikke gi seg. Nå vet jo ikke jeg om du bor på gård, eller midt i byen, men hvis det er skabb, er det bare å gå på apoteket å kjøpe en krem som heter nix. den er reseptfri. Da skal det hjelpe etter 24 timer. Generelt er det slik at når man har svkløe, så kommer det inni hendende og under fotsålene også, men trodde ikke det kom i utslett-form. God bedring.
Axus' girlfriend Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2008 har sjekket på nettet og lest om skabb, og virker ikke som det..
NormaJean Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 tipper det er parvovirus. har hatt det selv, klødde som bare faen over hele kroppen, rød utslett over beina og armene. Dra til fastlegen din du. Det er en typisk barnesykdom, bare at når man får det som voksen blir det ekstra ubehagelig.
grolla Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Det er fullt mulig å få en allergisk reaksjon selv om man ikke har hatt det tidligere. Zyrtec vil avhjelpe kløen uansett hva det er, men dersom det er virusrelatert så ville jeg i hvert fall ha fått en vurdering med tanke på den lille i magen!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Jeg synes du skal ta en tur på legevakta. Du kan ha fått svangerskapskløe (PUPP) som behandles med steroider og evt lysbehandling om du bor i nærheten av behandlingssted. Men, du skal sjekke dine leververdier siden du er gravid og har kløe. Noen ganger takler ikke leveren og gallesystemet graviditeten og da lekker stoffer ut i blodet og gir en forgiftning i blodet. Dette kan være farlig for deg og babyen om det ikke behandles. Så få en sjekk hos legen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå