AndreVonDrei Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 ....skal ha et så vanvittig spesielt navn til barnet sitt, at det blir helt idiotisk? Er det så viktig for foreldrene at barnet deres utmerker seg på denne fronten? Det virker på meg som annenhvert barn kommer til å måtte reise seg opp å stave navnet sitt ved hvert opprop på skolen om noen år. Er det noe å trakte etter?? Eksempler...? Jepp, her er de i fleng! Carrera, Lava, Qleopatrice Jemima ,Naranja, Ilma Vårin , Venil , Kirvil, Elodie Arwen, Zelda, Aela Ayla , Gulline, Marketta , Jette Elayda, Tikva, Noria megh , Taletta , Karete Dette er faktisk navn folk foreslår til andre! Oh, herre...stakkars barn...eller? De blir vel gjerne betegnet som heldige siden de har et navn som INGEN andre har!?
mamsemums <3 Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Arwen og Ayla er jo kjeeeempe fine navn!!
AndreVonDrei Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2008 Joda -hvis du er med i en Disneyfilm kanskje, men ærlig talt....hehe. Halvparten av disse navnene er jo umulig å vite hvordan man skal uttale, joooo. Skjønner bare ikke dette desperate ønske om å være så orginal! Jeg la ut et tulle-forslag om "Marchise" (som i markise) og fikk til svar at det var sååå fint! Og det var ei som ville kalle ungen sin Nivea?? Må være endel som tuller med disse navna tror jeg -eller d.v.s. HÅPER jeg ;p
Bare™ Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 et skikkelig bim-krabgel barn bør jo hete GULLINE, da
Bare™ Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 gosh- det skulle stå krangle.... fingre dysleksi i all min iver her..
mamsemums <3 Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Ja, er egentli engi.. Er mang veldig spessiele navneforslag! Hehe, mange av navnene blir litt for ekstreme for meg ja.. Men er vell noen som liker tanken på hvilken utfordring barnet kommer til å få med uttalelse, og evt. mobbing pga navnet :/ Haha, ja men det VAR jo et virkelig fint forslag du kom med!! *kremt-kremt*
AndreVonDrei Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2008 hahaha, Bilaga, Japp?? Var DET tull eller, hahaha? Oppkalt etter hvor babyen er lagd elliiiir ;-)
Bare™ Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Jeg ble inspirert av tråden din, og når jeg leste mange av de andre forsøkene på å være spesiell, så lagde jeg et nytt et.. Bilaga anno 08 by Japp!! Inspirert av en perm ved navn "Bilag" på pulten min...
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Hahaha, morroklumpen, Japp ;-). Nå får du alle navne-entusiastene på nakken -hvis de i det hele tatt forstår humoren i det, da. Artig å se på navnetoppen 2008 om navnet "ditt" står på lista, hihi
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Jeg holder forøvrig en knapp på Gurimalla, jeg :-). Ikke stjel det da, jenter
AndreVonDrei Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. februar 2008 Selvfølgelig skal jeg stjele, Gurimalla, majamini. Skal jobbe hardt for å få ei jente før deg, for det ser jo ut til at du venter gutt, æddabædda :-p. Gjertrud-Hilma er jo altfor vanlig, Japp -kjør på Himla-Gjertrud i stedet!
Bare™ Skrevet 6. februar 2008 #13 Skrevet 6. februar 2008 Jeg skal gå for Sneløs!! Så skjønner alle hvor glad jeg er i sneeeee...
Mammapostei! Skrevet 6. februar 2008 #14 Skrevet 6. februar 2008 Det er vel hver enkelt sitt valg vel? Har valgt spesiellt navn jeg, jeg for min del kan ikke forstå at folk vil bruke navn som inneholder æ,ø,å og r. Men pleier ikke hisse meg opp over at andre bruker det. Men snakk om da, barna må stave navna sine på skolen, så flott da, håper de får en lærer som er såpass oppegående at h*n kan stave Lava hvertfall, visst ikke er det ikke mye håp..... men så har vi hørt mye om dårlig skole i det siste også da.... Men kjekt å gi dere noe nytt å diskutere.... Noen av dere er jo faktsisk morsomme, mens en del andre havner i den kategorien som burde vært IQ-testet før en fikk bli gravid..... LYKKE TIL! Kari M. Kari. L Kari S. Kari T liksom.... MYYYE bedre det eller???
Ikkelektuell Skrevet 6. februar 2008 #15 Skrevet 6. februar 2008 Det er ikke en kjeft i denne tråden som sier at alle barn bør hete Kari.
AndreVonDrei Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 6. februar 2008 Som jeg nevnte i den Anemone-tråden -som forøvrig dabbet kjapt av, så finnes det en fin bil som heter "mellomting", Bollemamma.... Løp og prøvekjør!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #17 Skrevet 6. februar 2008 Og jeg tenkte akkurat at Kari sikkert kommer til å være et sjeldent navn når dagens småbarn vokser opp...
Nordlyspar♥ Skrevet 6. februar 2008 #18 Skrevet 6. februar 2008 Da må jeg jo kalle jenta vår for Norvesta Orkana
Mammapostei! Skrevet 6. februar 2008 #19 Skrevet 6. februar 2008 Kari var bare et eksempel da,.....på et MYE brukt navn... Nei jeg trodde ikke dere mente at alle barn skulle ha samme navn.... AndreVonDrei, sorry altså, men du er en tanke for usakelig til at jeg gidder bry meg. Men det må jo være utrolig flott å leve i en verden hvor du tror at alt du mener og tenker er slik er rett. (For alt i verden, holder du deg for deg selv stemmer nok det). NM i usakelig, du hadde nok ikke vunnet da, er en del andre her inne som slår deg, men du kommer deg.
AndreVonDrei Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 6. februar 2008 Hehe, spørs det! I såfall vil det nok skrives med en C....kanskej Caarii eller noe lignende ;-)
AndreVonDrei Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #21 Skrevet 6. februar 2008 Hihihi, bollemamma -der har du meg, ja! I min verden har jeg gudskjelov ALLTID rett.Traff nok rett på spiker'n. Hadde litt trøbbel med å forstå det du prøvde å antyde i parentesen din, men....Du har sikkert en dårlig dag, stakkar! Men hvor har du det i fra at jeg er usaklig?? Det kan jeg ikke huske å ha sagt...
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #22 Skrevet 6. februar 2008 Tja... Jemima er et bibelsk navn - eller Yemima stammer det vel heller fra. Den første av Jobs tre døtre.... Ergo,det er egentlig et navn med en ganske sterk historie bak seg... (ikke at det er fint, men....) Ser heller ikke hvordan Ilma egentlig er altfor lille - går for det samme som Alva, Alma, Ylva og slikt i mine øyne... Vårin er igrunn ikke alt for ille spør du meg heller.... Elodie er et vanlig fransk navn - ikke alt for ille... I engelsktalende land er ikke Arwen så spesielt, Selda (med den skrivemåten mest) er også et kjempe gammelt engelsk navn, med historie det og.... Ayla går litt for det samme.... Og uten at jeg gidder å snakke videre om det - (kjenner jeg faktisk to som heter Karete...) Mange av de navnene er tullete i seg selv, mens mange ikke er så tullete at det gjør noe. Det er ordentlige navn med en historie bak seg. Må heller si at jeg rynker mer på nesen over lille Frøydis fremfor lille Ayla....
Mammapostei! Skrevet 6. februar 2008 #23 Skrevet 6. februar 2008 AndreVonDrei: Ja en dårlig dag er det, trodde aldri jeg faktisk skulle gidde kommetere innelgg på krangle, meeen jøss, lett for..... håper det ikke kommer flere sånne dager.... Nå er jeg ferdig hvertfall Og vips var dagen mye bedre... Så får du finne deg noe annet å krangle om Lykke til!
AndreVonDrei Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #25 Skrevet 6. februar 2008 Labradora er finere syntes nå jeg...:-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå