Gå til innhold

Dere som ammer,når dere begynte med grøt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med ammingen? Lille snuppa her vil ikke ha grøt hvis jeg ammer først og vil ikke ha pupp hvis jeg gir grøt først. Hun må jo liksom ha litt væske også føler jeg...

Ammer jo om natta, så får hun grøt til frokost,drikker litt vann men ikke stort. Så får hun pupp til lunsj, middag(grønnsaker osv) når vi spiser middag og grøt igjen til kvelds. Men er liksom så vanskelig å få henne til å ta puppen etter at vi begynte med fast føde.

Begynner å skrike og snur seg vekk når jeg tar frem puppen:(

Hvor mange ganger per døgn er det vanlig å amme når de er 6 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm tuppa mi er 5,5 måneder nå og spiser 2 grøtmåltider om dagen.

0530 Pupp

0830 Pupp

1000 Pupp

1030 Grøt+pupp

1200 Pupp

1500 Pupp

1700 Pupp

1900 Grøt+pupp

Å sånn går det. De dagene hun ikke har drukket så mye kjenner jeg det på lukten på tisset. Lukter sterkere og er mer konsentrert. Og da ammer jeg ennå mer....

Noen fullammer helt til de er 6 måneder og noen slutter nesten helt.

Kan jo gi pupp om moren og kveld og resten mme? Er ikke så sikker på dette jeg, kommer sikkert noen supermammaer og sier ifra snart kan jeg tenke;)

Lykke til!

Skrevet

ja kunne gitt mme,men det vil hun ikke ha, bare spytter ut, nekter og ta flaske,vil bare drikke fra vanlig kopp.

Supermammaer kom og hjelp;)

Skrevet

Her har det ordna seg slik at jeg ammer ca en time før maten. Det skal vistnok være nok veske i grøt, så baby skal ikke trenge noe ekstra der. Men til middag bør babyen få ekstra veske. Jeg pleier å gi vann til. Dette liker han bedre og bedre ser det ut til:)

Jeg gir forøvrig to grøtmåltider og middag. Ellers blir det vanligvis amming seks ganger om dagen. Aner ikke hva som er vanlig:)

Skrevet

Mini er snart 7 mnd. Han får pupp om morgenen ca 0800. (evt om han våkner mellom 05-07 får han en da også så sover vi litt til.) Så til frokost i 09-930 tiden spiser han grøt - også får han vann fra tutekopp ( nekter også flaska) Det jeg har gjort er at jeg har tatt av den "sperredingsen" på undersiden av tuten slik at jeg bare "heller" vannet i ham. Fuinker veldig bra. I begynnelsen syntes han nok det ikke var noe særlig så jeg blandet ut vannet med litt sviskesaft i stede for å blande den i grøten. Viste seg også etterhvert at han heller vil ha kaldt vann og ikke romtemperert. Til lunsj sånn i 13-tiden får han frukt, vann og pupp. Til middag i 1630-1700 spiser han hva enn jeg lager til han,(grønnsaker av ymse sort, kylling el. svin) drikker vann. Til kvelds får han grøt. mellom 1830-1900, drikker vann til. Så koser vi et par min på sofaen før vi går på badet å tar kveldstellet går deretter inn på soverommet og ammer han der.(da har det jo gått en stund siden han spiste) Han spiser stort sett ikke kjempe masse da, men er veldig viktig for ham å få den "kosepuppen":) før han legger seg - kommer seg liksom gjennom natten på den.

Om hun ikke vil ha og du får i henne litt vann til måltidene så tror jeg det går heeeelt fint! Får jo i seg væske da. Prøv gjerne og gi vann i løpet av måltidet, ta drikke pauser liksom, i stede for all væsken tilslutt, sånn fikk jeg ham både til å drikke og spise mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...