Gå til innhold

Sykehuset mitt tilbyr ikke lystgass!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står oppslag i avisa i dag om at sjukehuset ikke lenger tilbyr lystgass! Og jeg som hadde tenkt å gjennomføre fødsel kun med lystgass og uten andre smertelindrene. Rette dagen å få vite det på også, har menstermin I DAG!!!! Fader'n altså, vurderer nå å bytte sjukehus nå!

Noen som har erfaring å føde med og uten lystgass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er synd at ikke alle tilbyr dette... det er vel den "snilleste" smertelindringen som går på medikamenter.

Jeg har god erfaring med lystgass, men ser også at mange klarer seg helt uten... Ring sykehuset ditt og hør hva de tilbyr av andre ting.

Skrevet

Hei :) tror ikke du skal bry deg så veeeldig om det egentli...

For det er så forskjellig fra person til person om hvordan den virker egentlig... på meg så kjennte jeg ikke forskjell... tror jeg vertfall..

Men det kan godt hende du ombestemmer deg når det gjelder smertestillende når du ligger der å skal føde.. så ikke tenk så mye på den lystgassen :) Det går så bra skal du se ;)

Skrevet

Jeg må bare underskrive her. Vet om veldig mange som ikke likte å ta lystgass under fødselen fordi de ble så surrete og mistet oversikten over hva som skjedde. Du har så mange andre varianter å velge mellom, fokuser heller på det.

Feks:

Akupunktur, elektroniske duppeditter (vet ikke hva det aparatet heter), epidural, badekar, dusj, saltvannspopler... ja, også pusteteknikker, også selvfølgelig mannen din eller den som skal være med deg under fødselen, denne personen kan sette i gang smertelindring ved å stryke deg over korsryggen blant annet. Finnes ikke noe mer naturlig enn det!

:)

Skrevet

Hei igjen! Litt roligere nå, fikk litt panikk når jeg leste avisa. Trodde jo jeg hadde kontroll på alt. ;) Var veldig dumt skrevet i avisa da, sto at alternativet til lystgass var varme, trygghet og omsorg. He he.. Tror jeg gir beng i det når jeg skal føde, bare samboeren min er der.

Lurer fremdeles på å skifte sykehus, da det andre er en del år nyere, de har barselhotell OG spebarnsavdeling hvis noe skal skje. Ingen av delene er på det sjukehuset jeg har valgt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...