Maren - på overtid Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Noen som vet om prisen i barnehagen blir den samme som for 1 barn x 2?? Eller er det søskenrabatt?
Tuppenmed4barn Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Er søskenrabatt der mine barn går hvertfall, tror det er 30% for andre barn og litt mer for tredje osv...
lille sprelle Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Det skal være søskenrabatt ihht nasjonalt regelverk. Jeg tror det er minimum 30%, men kommunen kan sette den rabatten høyere om de vil. Dette gjelder uansett om barnehagen er kommunal eller privat. Spør på "barnehagekontoret" i din kommune, så får du sikkert hjelp.
yvve73 Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 I vår barnehage er det 2.250 pr. barn, og 50 % søskenrabatt. Dvs for to barn betaler man 3.375,-
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Ble bare litt nysgjerrig på dette...Hvorfor får man egentlig søskenrabatt i barnehagene? De krever jo like mye av de ansatte, mat osv selvom de er søsken? Hehe, noen som kan svare?
lille sprelle Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Tror det har noe med sosial profil å gjøre. Det skal ikke koste for mye å ha barn, mor skal lettere gå tilbake til jobb bla bla bla. Det er også slik at om du skulle slumpe på å ha 4 barn i bhg så er det siste gratis så vidt jeg vet.... Det ironiske er at det ikke er noe slik rabatt mellom barnehage og sfo og det er heller ikke noe makspris på sfo. (Sfo er mange steder dyrere eller like dyrt som barnehage så vidt jeg vet)
Maren - på overtid Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2008 Takk for svar. Hva er pris for SFO? NOen sm vet? Det smarteste er da å få barna tett.. )
lille sprelle Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Som jeg skrev ovenfor - ingen maxpris eller noe sånt på sfo. Men jeg mener at det som for alle andre kommunale tjenester, så kan de ikke ta mer enn det koster å drive tilbudet. Tror det er omtrent som for barnehage og opp til ca 4.000 per barn. Men som sagt - dette er opp til hver enkelt kommune. (de skal kunne vise en selvkostberegning til deg om du synes prisen er veldig høy)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå