Gå til innhold

Fy F... legen skremte meg i går!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi har vært forkjølet i noen dager, og i går begynte det å pipe da hun pustet. Ringte legen for dette ville jeg ha sjekket, og fikk komme ned med en gang. Legen lyttet på henne og så " ja, dette er astma ". Så plutselig ble legen helt vill.... Vi måtte gå å få i tulla mi medisiner med en gang, og ble hun ikke bedre, så ville hun legge henne i på sykehus. Panikken rev tak i meg, for ungen var jo helt fin jo. Hun hadde ikke problemer med å puste en gang...Kom meg inn på apoteket og der hjalp de meg å gi henne medisinen, for jeg visste jo ikke hvordan det skulle gis. Hun ble litt bedre, så sovnet hun. Gikk inn igjen til legen og hun fikk lyttet på henne, og hun var helt fin. Fikk klar beskjed om å fjerne alle dyr vi har hjemme, og så måtte jeg sitte vakt i natt ved senga hennes. Herregud, tenkte jeg, er dette såååå alvorlig. Tulla mi hadde jo bare hatt litt pipelyd. Da vi kom hjem fikk hun feber, så jeg ga henne en pille. Hun sovnet fint da vi la henne for kvelden, og hun våknet ikke før klokken fire i natt, fikk litt mat, så sovnet hun igjen. Hun har ikke hatt noe pipelyd i det hele tatt etter jeg var hos legen.Så her sitter jeg og er stuptrøtt for jeg har ikke sovet i natt, og jeg er skikkelig sint på legen. Har snakket med ei venninne ang dette ( hun har selv barn med astma ), og hun sier at det sannelig ikke er grunn til sånn panikk. Og nå har jeg vært her på nett å sjekket litt fakta om astma, og der står det at det ikke er mulig å konstatere at en unge har astma etter en gang med pipete pust. Vel, vi får fortsette med medisinen en stund som hun sa og så får vi se... Dyrerene kvitter vi oss ikke med med det første... Ble skikkelig skremt... Har aldri opplevd lignende. Skal ihvertfall bytte lege!

Sorry dette ble langt, men måtte bare får det ut!

PS: Tulla mi er kun 4 mnd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg, denne legen hørtes litt useriøs ut.....

Jeg ville gått til en anna lege også. Surkling eller pipende respirasjon kan også være lunge betennelse, eller bronkitt. Særlig siden tullla di fikk feber også.

Skrevet

Ja jeg skal ringe helsestajonen i dag å høre om jeg kan få snakket med barnelegen der.... Kjenner jeg er litt stressa pga dette.. UFF!

Skrevet

det er sikkert ikke noe å bekymre seg før. Vi har mye astma i familien å det krever utredning med div tester før å kunne stille den diagnosen. kan godt være også at hun bare har litt slim nedi luftveiene og derfor har pipende pust

Skrevet

Ja det har jeg også hørt at de skal... Men jeg har alsri vært borti dette før, så jeg er såååå usikker. Pyton å gi henne denne medisinen også, for det blir jo hyling og skriking, for vi må jo holde henne fast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...