Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Jeg satt med ungen på fanget (6 mnd) og snudde meg rundt for å snakke med mannen min. Når jeg snur meg tilbake ser jeg at svigermor sitter med en tutekopp og gir frokostjuice (sånn med gulrot, apelsin og sånn) til ungen! Greit nok det er uten sukker og tilsetningsstoffer, men hva skal hun med det da? Jeg sier forsiktig at hun nok ikke har godt av det, men joooda, dette ga hun til sine små når de var så gamle! Hun skjønte tegninga da, og ga ikke mer... Andre folk har gitt ungen min gele, vaniljesaus, sjokoladekake, gulrotkake, is... Driver familiene deres på sånn også?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 ja det blir fort til at de gjør det. vet ikke hvorfor men. de burde jo spørre først synes jeg. de synes sikkert det er gøy å se reaksjonen til barna. grimaser osv. HS sa til søstra mi at det ikke gjorde noe om babyen hennes fikk smake på forskjellige ting. HS har ikke sagt det til meg. sikkert for det har ikke vært noe emne enda. er ikke noe gøy når andre bare gir og gir. det er jo vi som sitter igjen med en urolig/syk baby etterpå.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 ja, eg gir ikke ungen min noe uten om mme, grøt og most frukt... men svigermor har dyppen ts med cola!!!! og gitt hun... eg viste ikke hvor eg skulle snu meg! ble skikkeli forbannet! men min har latt hun smake på brun saus, og sjokolade.. sjokoladen var smeltet og hun hadde bare dyppet finger tuppen i sjokoladen og latt hun smake. samme med brun saus... eg liker ikke når noen gjør slikt! vis hun skal smake noe så skal EG gi henne! hun er bare 4 mnd! er som om de ikke vet hva som er "farlig" eller ikke.... blir irritert på slikt. vertfall det med brus!!!
miss blithe Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Svigerfamilien min var slik og, gav småen alt mulig for han er veldig mat glad så de syntes det var så stas. For oss som foreldre var det ikke noe stas når småen ikke sov hele natten etter vi hadde vært i besøk fordi han hadde så vondt i magen. Så vi rett og slett sa det enkelt og greit neste gang vi var i besøk at den som gav han noe skulle få ha han den natten, og det funket som bare det. Etter at ene tanten hans hadde han en gang og farfaren en gang så var det slutt på alt:)
Willy Wonka Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Ja, det hadde jeg ikke likt... Heldigvis spør svigermor alltid (nesten litt for mye ;o) om ting hun kan gjøre med lillegutt...
Tussa og Sofie Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 jeg synes det er greit å la de små kjenne nye smaker, tror det er viktig. Men hvorfor i alle dager skal man ta proppe i dem kake og brus og andre usunne ting?
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Ja arg arg. Særlig svigerfar er ille her. Har sagt fra at snuppa skal spise det VI vil ho skal spise. Da sier han ting som "dette får vi vente med til mamma ikke er her" og sånn. Heldigvis er svigermor på min side, men kvier meg for å la de passe snuppa jeg altså...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 ja klart de må få smake på ting. men hvorfor alt det som de ikke har godt av??? hva med frukt?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Er det så farlig om de smaker på noe?? Ærlig talt, er dere alle førstegangsmødre eller? Da er vi vel generelt redde for alt mulig, det går seg sikkert til med nestemann:)
Alba44 Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Verken mine foreldre eller svigerforeldre gjør sånn, og jammen er det bra for det hadde IKKE jeg likt.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 jeg er 3. gangs fødende.. liker ikke at svigers eller mine foreldre gjør slikt uten og spørre.. Brus er som hjemmebrendt for de små..! jeg lar mine barn smake mye forskjellig, men til en viss grad.
Yrha Skrevet 6. februar 2008 #12 Skrevet 6. februar 2008 Jeg fortalte svigermor at lillegutt hadde begynt med grøt (han var 5 mnd). Det første hun gjorde var å ta teskjeen fra fatet sitt, fylle den med piska krem fra ei kake på bordet, og stappe det i kjeften på gutten. Hun trodde vel det var fritt fram da!!! Men jeg måtte si ifra at melkeprodukter skal han IHVERTFALL ikke ha! Jeg er førstegangsmor, og vil ikke kalle meg selv hysterisk, som enkelte ymter fram her. Men melkeprodukter, søte ting og ting som inneholder nøtter skal han ikke ha!
Solskinnsjenta Skrevet 6. februar 2008 #13 Skrevet 6. februar 2008 Jepp, jeg er førstegangs! Og mine tvillinger fikk ikke smake noe annet enn mm og mme før de var 5,5 mnd gamle. Tenk, så slem er jeg! Nå får de smake forskjellige ting når VI bestemmer det. Heldigvis har ikke familie prøvd å blande seg så veldig. Det er vi spesielt glad for siden det er litt allergi i familien. Vi har allerede funnet ut at den ene tvillingen reagerer på eple, altså noe av det som er trygt å gi... Så, ja. Noen ganger er det faktisk farlig å la dem smake på ting...
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 6. februar 2008 #14 Skrevet 6. februar 2008 Nei, det er nok ikke FARLIG, men helt unødvendig! Hadde blitt sur, førstegangs eller ikke! Det er en grunn for at de anbefaler morsmelk som eneste næring fram til 6 måneder. (Greit nok med de som har lite melk om begynner med grøt/mme osv før, kritiserer ikke det!). Hva skal da en unge på 6 måneder med juice, og som andre nevnte cola og sjokolade?? Det er jo helt meningsløst og totalt unødvendig!!!
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 7. februar 2008 #15 Skrevet 7. februar 2008 hehe er førstegangs ja. med baby på 10 mnd og ny på vei den 1 mai. er ikke redd for alt mulig men her i huset er det ikke aktuelt at babyen spiser godis, gele, brus osv. hva i alle dager er vitsen med å smake på det? vi spiser lite av det hvorfor skal hun ha da?? hun får smake på masse forskjellig mat ja men ikke sukkerbomber!! ingen i familien som har prøvd seg på det...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #16 Skrevet 7. februar 2008 Jo jeg synes det er frekt. Jeg ville sagt klart i fra. Det gjør jeg. I går sa svigers at ' snart kan du få være med oss til syden og drikke VIN' In your dreams.. Er stort sett 'bare' snop de vil ha i småen da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå