Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 er 26+3 dager bare lurer på når det er vanlig å gjøre klar sykehus bagen. noen som veit når sånn ca det er vanlig?????
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 I et vanlig svangerskap bør man ha bagen pakket ca tre uker før termin..Det fordi mange føder to uker før termin - eller to uker etter.
HjerteMom Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Hvis du vil, kan du pakke bagen nå omså. Jeg pakket den tidlig forrige gang. La oppi klær jeg ikke trengte før den tid, skrivesaker.. Hjemreiseklærne til babyen kan du legge oppi når de er vasket og toalettsaker til deg selv kan du legge i når de er klar. Jeg pakket det også tidlig. Kjøpte meg ny tannbørste, og la den oppi bagen m en gang. Litt sminke, shampo/balsam... Skal begynne å tenke på den selv, jeg. Er 26 uker. Skriver liste og krysser av når det er lagt oppi. Synes det er koselig
mamma050308 Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Sniker innom fra 3. trimester. Jeg er i uke 35 + 2 og har enda ikke pakket bagen. Tenkte å gjøre det når jeg går ut i permisjon 14 februar. Har vært og kjøpt miniflasker med shampoo/ balsam, tannkrem, dusjsåpe osv. på Vita, for å ikke måtte ha med så store flasker. De har tydeligvis slag på slikt på Vita nå. Hvis jeg ikke får pakka bagen før småtten kommer, får min mann pakke noe mens jeg er på sykehuset. Stresser ikke for å få den ferdig, det jeg ikke får med ligger hjemme og hvis ikke får jeg kjøpe. Ikke noen stresset førstegangsfødende her. Det tar min svigermor og mamma seg av.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Sist hadde jeg termin i oktober og begynte å pakke så smått en måned før. Synest det var greit å ha alt på stell, sånn i tilfelle rottefelle
smuppemor Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Kommer til å pakke innen uke 30 tror jeg...Sist måtte jeg ta hastekeisersnitt i uke 35, så ok å ha d man vil ha på sykehus klart om d skal skje noe igjen...ikke d at d er slik en bør tenke kanskje, men,men...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Er nøyaktig like langt som deg! 26 + 3 i dag...Har ikke begynt å tenke på noen bag enda, men skal pakke den når jeg går ut i permisjon. Men det er jo enda en del uker til...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Jeg pakket bagen sist ca. 1 uke før termin + at jeg hadde i noe den dagen fødselen startet. Det går meget skjelden så fort at du ikke har tid til å ta oppi toalettsaker. Bor du nært et sykehus er det iallefall ingen problem, da kan jo mannen hente det du evt. måtte ha glemt. Klær til babyen kan du jo vaske og pakke når du måtte ønske, men jeg ville ikke ha gjort det for tidleig for da virker de skitten når du 10 uker etter skal kle dem på, men det er da min mening.
TePa Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Jeg hadde ikke pakket bagen sist, og når fødselen begynte med vannavgang til en tid som jm vurderte litt i grenseland til for tidlig og babyen ikke var festet på siste kontroll måtte jeg bare legge meg ned å vente på ambulanse. Skal si det var mye som manglet i den bagen ja, i tillegg til at det var langt til sykehus..... denne gangen kommer jeg nok til å ha den klar litt før....
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 tusen takk for alle svar og tips, det er greit å vite sånn ca bagen skal være klar så er man litt for beret når tidem er inne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå