Gå til innhold

Har man alltid vondt etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at man alltid har vondt flere dager etter et keisersnitt? Jeg er så redd for å ha vondt. Kan man ta noe smertestillende? Hvor lenge ca. gjør det vondt? Er det en mulighet for at man ikke får så vondt, at det er individuelt?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri tatt ks selv, men ei venninne har tatt to ganger og min søster en gang.

Venninna mi var oppegåendes ganske rett etter UTEN smerter, begge ganger, og tok nesten ingen smertestillendes.

Min søster derimot var ikke like heldig, men tror det var litt pga at stingene gikk opp og det kom betendelse i såret.

Skrevet

tror nok de aller fleste har vondt etter et keisersnitt.det er en stor operasjon og mange lag som skal sys sammen etterpå.men har du smerter får du alt fra morfin til paracet,på sykehuset.

lykke til med keisersnittet.

Skrevet

Nei, det er ikke alle som har like vondt etter keisersnitt. Jeg tok keisersnitt ca. kl. 03 en natt kl.08 samme dag var jeg oppe og gikk. Selfølgelig noe øm, stiv og støl i magen. Dette varte vel en ukes tid. Tok to sovetabeletter på sykehust (men det var for andre grunner)Ellers trengte jeg ikke smertestillende. Så det er nok individuelt hvor vondt man får. Håper du er av de helldige. Lykke til!

Skrevet

For meg var det verst på nettene, når jeg måtte opp ur sengen og ta bebin eller snu meg. Kunne ikke bruke magemusklene til å komme opp med. Jeg blev stiftet på utsiden og de høgg noe jævli. Husker jeg gråt en natt fordi det gjorde så vondt og jeg var sliten. Jeg gråter jo aldri!

Det gjorde ikke vondt hele tiden, men høgg til i ny og ne i et halvt år. Jeg fikk tipset og massere på tvers over muskeltrådene, hver dag, for å ikke få muskelklumper. Det hjalp veldig. Det kan du begynne med etter noen uker når du ser at utsiden lekt ordentlig.

Skrevet

Tror nok alle har vondt etter et keisersnitt,men noen værre en andre kanskje.Det er jo en operasjon.Min erfaring var ks kl 20.30 på kvelden og fikk morfin 2 ganger i løpet av natten pga smerter. Dagen etter var jeg oppe og gikk.Gikk greit med bare paracet da,men man har gjerne litt ubehag en stund fremover. Jeg var ikke helt bra etter flere uker,men klarte meg uten smertestillende. Dette går så bra så:-)

Skrevet

En får smertestillende uten å spørre om det. jeg fikk morfin i låret et par dager, så paralgin, deretter paracet.

Men ja, en har vondt. Når en bruker magemusklene. De bruekr man jo til å le, løfte osv. med.

Jeg ba om en slik som henger i taket som jeg kan løfte meg opp etter. Det hjalp noe helt vanvittig! En slags turnstang man kan dra seg seg opp i sengen av, holde i når en skal snu seg osv. Absolutt et must for meg! Da slipper man å bruke magemusklene så mye, det er jo det som gjør vondt!

Men en må ha hjelp til å stelle baby, løfte han opp i sengen din for å amme osv. osv. den første dagen. Det blir bedre etterhvert. Jeg skal ta Ks nå 26 februar, og jeg gruer meg. Har vært gjennom det før, men er litt pyton må jeg si.

Skrevet

Jeg hadde ikke spes vondt. Tok to paracet og det var det....

Skrevet

Personlig hadde jeg nok mer vondt etter vanlig fødsel... Fikk morfin de første par dagene, og paracet fast i flere dager etterpå, men jeg slapp jo å sys nedentil, så jeg kunne sitte helt fint. Det gikk ikke så bra etter vanlig fødsel... for å si det sånn! Så skulle jeg velge, ville jeg valgt KS fremfor vaginal fødsel.. Skulle jeg være ego hvertfall..

Det er STORE individuelle forskjeller på hvordan dette oppleves.. Smerter blir det litt av uansett, men ikke uutholdelige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...