babygullz <3 vilde Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har ikke startet med folat enda, har lest at man burde begynne med dette så tidlig som mulig helst når man starter prøvingen...Men, vi har altså prøvd i 20 pp før d klaffet for oss, så jeg syns d hadde litt mye sløs å bruke d så lenge uten å vite om hvor lang tid dette måtte ta. Nå har d jo klaffet, men lurer på om jeg skal starte med folat nå, eller om jeg skal vente til jeg har vært hos lege å fått vite hvor mye jeg skal a?
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Begynn med en gang!!! Enten kjøpe gravid-vitamin, som har anbefalt mengde folat i seg, eller kjøpe folat-tabletter, en tablett daglig er anbefalt. Spør evt på apoteket. Ville startet så fort som muliig med dette!
Makko med to små gutter Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Begynn med engang! Det er en grunn til at de anbefaler å ta mens du prøver. Gå på apotektet å kjøp en boks, det står til og med på boksen hvor mye du skal ta som gravid! Tilfeller av ryggmargsbrokk og leppe gane spalting har er dramatisk mindre hos mødere som tar folat! Og helt ærlig skjønner jeg ikke "unnskyldningen" om at det er sløseri å ta mens du prøver. -Det er tross alt bare b-vitaminer, ikke noe som helst farlig (du tisser ut det du ikke bruker), du får bedre hår og negler av det og hvis du ikke har råd til en boks til 70kr eller no for 3mnd bør du revurdere hele ungen...
♥Cherrypie♥ Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 barnet trenger folat i uke 6 pga noe i ryggen som skal lukke seg pga risiko for ryggmargsbrokk osv! MEN ikke vær redd om du ikke har tatt fordi ingen tok det før i tida å det gikk jo bra med oss da vi kom til verden:-) men er greit å ta når det finnes ett sånt type produkt som kan hjelpe å utelukke misdannelser:-) bare kjøp nå du så kan du ha god samvittighet!:-)
♥Cherrypie♥ Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 barnet trenger folat i uke 6 pga noe i ryggen som skal lukke seg pga risiko for ryggmargsbrokk osv! MEN ikke vær redd om du ikke har tatt fordi ingen tok det før i tida å det gikk jo bra med oss da vi kom til verden:-) men er greit å ta når det finnes ett sånt type produkt som kan hjelpe å utelukke misdannelser:-) bare kjøp nå du så kan du ha god samvittighet!:-)
babygullz <3 vilde Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2008 Takk for saklige og nyttige svar=) Makko og mini: Hvs du ikke kan la være å svare uten å komme med spydigheter, kan du revurdere å svare i det hele tatt. Dette er ikke kranglesiden. Voks opp!
babygullz <3 vilde Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2008 tusen takk=) Skal kjøpe d idag da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå