Gå til innhold

Oh shit.. Vekt. (samme som på skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oh shit jeg har gått opp i vekt! Er 21 uker og opp over 10 kg siden rett för jeg ble gravid! (Veid meg hos legen i dag). Hvordan skal dette ende? Blir jo nödt å ta meg sammen litt her. Trodde ikke jeg hadde spist så mye men... For det er vel ikke sånn at vekten stabiliserer seg nå? Ukene utover blir jeg vel bare större?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

10 kilo er jo en del, men når jeg ser på bildene dine så har det så absolutt ikke gjort noe. Du er jo fortsatt tynn da og magen din har nok mesteparten av de kiloene. Selv er jeg fortsatt minus i forhold til der jeg startet, men så hadde og har fortsatt noen kilo å gå på for å si det slik :-)

Ikke tenke så mye på det du!

Skrevet

Hehe :)

Stemmer at man ikke akkurat sakker ut herifra, når det gjelder vekta. Er jo herfra og ut at man skal legge på seg. Men du er jo ikke akkurat tjukk så ikke tenk så masse på det! Jeg la på meg 19 kg med førstemann. Det var ikke så lett å få de av igjen, men men, det får man bare ta etter fødselen :)

Jeg har vel ca lagt på meg 2 kilo til nå, men så er jeg litt redd for å legge på meg så masse som sist. :S Jeg går ikke så lett ned i vekt akkurat. Krever en hel del trening og disiplin... Vil heller være litt føre var for å si det sånn...

Skrevet

Er ikke noe særlig og legge på seg mye,men du ser jo bra ut da=)))

er nå i uke 32,og har lagt på meg 14 kilo,la på meg dei 11 først kilo fram til uke 14,så har "kun" lagt på meg 3 kilo på 18 uker.... men nå var jeg vel egentlig undervektig i følge bim min før jeg vart gravid.

var veldig lite flink til og spise før jeg vart gravid,men har hatt en enorm matlyst nå,står jo opp mitt på natta og spiser...hehe...

men tar det ikke så veldig tungt,håper på og trille og amme vekk det overflødige etter fødselen,det gjikk fint med førstemann,la på meg godt over 20 kilo da,som var vekke på ca 1 mnd=)

Så bare kos deg,du ser super lekker ut;)

Skrevet

Har det akkurat som deg, Emilia... Har gått opp 9 kg og er 21 uker på vei. Var normalt slank før jeg ble gravid. Føler egentlig at det bare er mage og pupper som har vokst, men det kan jo umulig være snakk om 9 kilo....!?! Har ikke spise noe annerledes enn jeg pleier, men kroppen har bare sugd til seg alt tydeligvis... Håper kiloene går like lett av som de kom på etter fødsel, ellers bryr jeg meg egentlig ikke så mye om jeg går opp mye - så lenge jeg vet med meg selv at jeg ikke har spist og fråtset en hel masse... Tenker at kroppen gjør som den vil uansett ;-) Slik føles det ihvertfall!

Skrevet

Må si det er godt å se at det er flere som legger på seg 'mye' i starten av svangerskapet:-) Jeg synes jeg ser bare flotte mager og slanke kropper her inne så jeg trodde det bare var meg som la på meg så raskt. Selv la jeg på med hele 10 kilo de første to mnd.... Trodde det måtte være noe galt med vekta på legekontoret(måtte jo det, dette kunne jo ikke stemme) jeg som nesten ikke la på meg de to første svangerskapene. Men vekta hjemme viste også det samme.

Har alltid hatt stor forbrenning så da har jeg aldri tenkt å tenke på hva jeg har puttet i munnen. Jeg var sulten hele den første tiden men spiste for det meste bare sunn mat. Jeg ble kvalm av søtt og det var jo bra ;-) ellers hadde det vel vært enda værre enn de ti kiloene.

Men det har heldigvis roet seg litt nå. Er i uke 24 nå og vekta har bare økt med 2 kilo. Så da slipper jeg kanskje å ende opp som en hvalross:-)

Jeg synes du ser flott ut jeg så kos deg med magen og lykke til videre.

Skrevet

Har det litt motsatt jeg. Har kun lagt på meg 1,5 kg fra startvekta og er i uke 22. Jeg gikk ned ca 3 kg i begynnelsen, det har jeg tatt igjen. Veier meg hver uke hjemme, og nå ser jeg vekta øker ca 0,5 kg i uka. Håper ikke det går fortere enn det, for jeg begynner å få liten tid på ¨å gå opp de kiloene man skal. Lenge har jeg spist akkurat som før, fordi jeg ikke har følt behov for mer. Det har nok en sammenheng med hva og hvor mye man spiser og hva man går opp.

Skrevet

PS. Emilia, du har jo kjempefin mage! Det er rart det med vekta, for mye er jo også pupper, ekstra blod, morkake og livmormuskel! Betyr ikke at du har gått opp 10 kg fett!

Skrevet

TUSEN TAKK FOR DETTE INNLEGGET!!!

Jeg har følt meg så ensom med alle mine kilo! Leser jo til stadighet om folk her inne som er i sin mange-og-tjuende uke og ikke har lagt på seg et gram. Har nesten blitt litt deprimert av det, jeg... Selv er jeg 19uker i dag og har lagt på meg 6 kg til nå. Og jeg har litt å drasse på fra før også... Spiser akkurat det samme som jeg gjorde før jeg ble gravid og trener verken mer eller mindre. Og før jeg ble gravid var det nok til å holde vekta stabil. Jeg er jo fullstendig klar over at man legger på seg når man er gravid. Men det er bare mengden av kilo som har kommet så tidlig...

Men jeg prøver å tenke på at det er for en god sak! Og i morra skal jeg på ul. Da kan jeg vel få noen indikasjoner på hvordan det er med den lille. Det jeg frykter mest av alt med alle kiloene, er en "monsterbaby" (type 5 kg+)!

Skrevet

Og WOW! For en flott mage! Hadde bare min sett slik ut om 2 uker...

Skrevet

Godt å høre at vi er flere som gikk opp en del kilo i begynnelsen av svangerskapet. Jeg ble litt bekymret da jeg la på meg ni kilo de første 14 ukene, tenkte at jeg kan ikke fortsette i samme takt. Det ser heldigvis ut til at både matbehovet og vektøkningen har bremset opp nå (er i uke 23). Har en teori om at kroppen sier fra hvis man ikke har så mye å gå på i utgangspunktet.

Skrevet

Hei hei! Flott at det innlegget kom nå. Har lagt på meg nesten 7 kilo jeg. Er i uke 18+5 i dag. Heldigvis mister jo de fleste masse vekt like etter fødselen og det er som mange har nevnt til en god sak! Bare 5 dager til ultralyd. Da får vi endelig se vårt kommende barn:)

Skrevet

Takk for alle svar :-) Mener absolutt ikke å være hysterisk her altså! Jeg fikk bare litt sjokk da jeg var hos legen i går. Har ikke vekt hjemme, men må nesten få dobbeltkontrollert den målingen der (Ha-ha, er jo lov å håpe;-)

Jeg gikk opp 5-6 kg frem til uke 13, så bare 0,5 kg til uke 16, før nå uke 21 hvor jeg har gått opp 5, nesten 6 kg til (ca)!! Det er jo en kg i uken det! Er 1.69 høy, ikke lyst å veie så mye mer enn 70-75 kg.. Men det er kanskje normalt?

Ha-ha..velger å høre på dere som har erfaring med at vekten stabiliserer seg! Eller at det bare raser av etter fødsel og når man begynner å amme...

Og så skal jeg spise litt mer knekkebrød med skinke, i stedet for loff med nugatti...

Yes, kanskje det er nugattien? Hatt sykt dilla på det.. Og roma sin bringbærsaft (med masse sukker). Blir vann nå!

Tusen takk for all "trøst", og veldig godt å høre at mange har det på samme måte!

Godt å tenke på at vektøkingen går til en god sak i allefall! Vi skal jo faktisk bli mammaer!!!! Jippi :-)

Skrevet

Jeg er gikk inn i uke 24 i dag og har lagt på meg nesten 8 kg.. ble selv litt overrasket da jeg trodde jeg hadde lagt på meg 5.. men gidder ikke å bry meg så mye om vekta:) Spiser det jeg føler for og koser meg i svangerskapet..- så får jeg heller prøve å ta meg sammen etter at lille emil har kommet til verden.. :)

Skrevet

Jeg er nesten mer bekymret den andre veien, har lagt på meg 0,5kilo, er i uke 27, men jeg er så dålig, har litt og ta av, så jordmor sier at jeg må ikke tenke på det,så lenge jeg klarer å beholde noe av det jeg spiser og drikker, bebisen tar det den trenger av meg... Har heller ikke sånn fin gravid mage, og det vil jeg ha... :(

Skrevet

Når man er slank og normalvektig før man blir gravid, er det ikke skadelig å legge på seg..selvsagt er det ikke sunt å legge på seg masse, men 10 kg er ingen krise!:) Mener når jeg da;)

Kanskje du er en av de som legger på seg mye i starten og ikke så mye på slutten??:)

Moren min spurte om jeg spiser mye salt mat og snacks for tiden..har ikke tenkt så mye på det jeg, men salt binder jo vannet i kroppen. Så det er jo greit å tenke litt på når man spiser potetgull osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...