Gå til innhold

dere som har peil på blodtyper. Reshus positiv hvilken type er det...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke "bare" reshus positivt for å si det slik. Du har helt sikkert noen bokstaver også. Kan være A eller B eller AB eller O. Hadde du hatt reshus negativ måtte du fått ekstra oppfølging i svangerskapet, men så lenge du er positiv så er ikke det noe å tenke på!

Skrevet

Det kan være alle typer..... I tillegg til å ha blodtype A, B, AB eller O, har også de fleste mennesker en rhesus-bestemmelse på blodtypen sin, altså om de er reshus pluss eller minus. Skjønte du?

Skrevet

De sjekker ikke blodtypen lenger, skal spare penger vettu...Sjekker kun rhesus-faktoren. Og så lenge du er R-pos så trenger du ikke tenke mer på det! :)

Skrevet

Trenger ikke ekstraoppfølging i svangerskapet, men rett etter fødsel. Har barnet enannen reshus faktor enn mor kan mor danne antistoffer, slik at det kan oppstå problemer ved neste svangerskap. Har mor antistoffer får hun en injeksjon med ett eller annet slik at det ikke skal bli poblemer siden.

Skrevet

Sjekket begge deler hos meg.Det skal jo stå på Helsekortet hvilken blodtype du har. Så fremt du ikke vet det selv så må de vel sjekke det????

Skrevet

Sjekket blodtype hos meg også.....jeg har visst den mest sjeldne. B rhssus minus. Greit å vite dersom noe skulle skje under fødselen og man trenger å få tilført blod.

Skrevet

Jeg fikk også beskjed fra legen om at de ikke sjekket blodtypen lenger, bare om man er reshus pos eller neg, fordi det er det eneste som har betydning i forhold til svangerskapet.

Men hva om man har så store blødninger at man trenger blodoverføring? Da blir de jo nødt til å sjekke blodtypen der og da...Hadde vel vært greiere om det allerede sto på helsekortet..?

Men men...

Skrevet

Blodtypen min (O) ble sjekket dette svangerskapet også, i tillegg til Reshus. Så her sjekker de iallefall alt.

Skrevet

Blodtypen min ble sjekket på 1 kontroll. Dette er 3 svangerskapet, og det har blitt sjekket hver gang. (som om den skulle vært en annen plutselig enn de to første gangene.......... not)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...