Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Du har ikke "bare" reshus positivt for å si det slik. Du har helt sikkert noen bokstaver også. Kan være A eller B eller AB eller O. Hadde du hatt reshus negativ måtte du fått ekstra oppfølging i svangerskapet, men så lenge du er positiv så er ikke det noe å tenke på!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Det kan være alle typer..... I tillegg til å ha blodtype A, B, AB eller O, har også de fleste mennesker en rhesus-bestemmelse på blodtypen sin, altså om de er reshus pluss eller minus. Skjønte du?
Grateful mom Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 De sjekker ikke blodtypen lenger, skal spare penger vettu...Sjekker kun rhesus-faktoren. Og så lenge du er R-pos så trenger du ikke tenke mer på det!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Trenger ikke ekstraoppfølging i svangerskapet, men rett etter fødsel. Har barnet enannen reshus faktor enn mor kan mor danne antistoffer, slik at det kan oppstå problemer ved neste svangerskap. Har mor antistoffer får hun en injeksjon med ett eller annet slik at det ikke skal bli poblemer siden.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Sjekket begge deler hos meg.Det skal jo stå på Helsekortet hvilken blodtype du har. Så fremt du ikke vet det selv så må de vel sjekke det????
Dubros Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Sjekket blodtype hos meg også.....jeg har visst den mest sjeldne. B rhssus minus. Greit å vite dersom noe skulle skje under fødselen og man trenger å få tilført blod.
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Jeg fikk også beskjed fra legen om at de ikke sjekket blodtypen lenger, bare om man er reshus pos eller neg, fordi det er det eneste som har betydning i forhold til svangerskapet. Men hva om man har så store blødninger at man trenger blodoverføring? Da blir de jo nødt til å sjekke blodtypen der og da...Hadde vel vært greiere om det allerede sto på helsekortet..? Men men...
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Blodtypen min (O) ble sjekket dette svangerskapet også, i tillegg til Reshus. Så her sjekker de iallefall alt.
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Blodtypen min ble sjekket på 1 kontroll. Dette er 3 svangerskapet, og det har blitt sjekket hver gang. (som om den skulle vært en annen plutselig enn de to første gangene.......... not)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå