Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Oh shit jeg har gått opp i vekt! Er 21 uker og opp over 10 kg siden rett för jeg ble gravid! (Veid meg hos legen i dag). Hvordan skal dette ende? Blir jo nödt å ta meg sammen litt her. Trodde ikke jeg hadde spist så mye men... For det er vel ikke sånn at vekten stabiliserer seg nå? Utover blir jeg vel bare större?
Katharina88*Angelica08 Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Ta det med ro... Jeg har gått fra 51 kilo til Snart 70.. Og jeg er i uke 32.. Det forsvinner jo igjen ta bekymringene etter du har føda du Får da ser du hvor mye som blir borte under fødsel..
2SmåTroll Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 jeg håper virkelig vekta stabiliserer seg. Er ca 21 uke på vei og har gått opp 15kg.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Vekta stabiliserte seg ikke med meg forrige svangerskap. La på meg 30 kg.... (( Denne gangen er jeg veldig bevisst og skal ikke legge på meg så mye nei!! 20 kg forsvant rimelig fort....De 10 resterende kg var nesten borte, men så ble jeg jo gravid igjen ) ....så nå peser jeg ikke mere med de 4 kg jeg ikke fikk tid til å gå ned.. Tar de etter fødselen tenker jeg....
lille sprelle Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Slutta å legge på meg da jeg ikke behøvde å dytte mat inn i fjeset hele tiden for å ikke kaste opp (nå er jeg bare "vanlig" kvalm). Det var i uke 20. Er nå i uke 29 og har gått opp et par kg vann siden da. (har gått opp 15-16 kg) Regner også med at rimelig mye av det som var muskler før har blitt fett. Har omtrent ikke kunnet røre meg det siste halvåret. Det retter seg sikkert!
Jeena Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Jeg hadde lagt på meg nærmere 13 kg. til uke 25, var sikker på at det totalt kom til å bli mye over 20 kg. Nå er jeg i uke 37, og har kun gått opp 2 kg. siden da, selv om magen har blitt mye større. Har spist normalt mye gjennom hele svangerskapet, så vekten kan helt klart stabilisere seg ja. Uansett ; dette går vi fort av oss med litt amming og trilleturer. :-)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Det er ikke sikkert du legger på deg altfor mange kilo fremover alikevel, for noen legger mye på seg i begynnelsen og lite / ingenting til slutt, andre lite til å begynne med men så raser vekta på slutten, og noen legger jevnt på seg gjennom hele svangerskapet. Det forsvinner stort sett med amming og trilleturer etter fødsel, så tror ikke du trenger å bekymre deg
Puselure Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Forrige svangerskap gikk jeg opp 11 kg, ingen vektøkning de siste 4 ukene, så det kan fort stoppe opp. Er nå 24+2 og har gått opp 3,5 kg, men har nok gått ned i resten av kroppen grunnet mye kvalme fra uke 5-18:S Vi er så forskjellinge, kroppen forbrenner forskjellig.
lille er født:) Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 jeg oppdaga i morrest at jeg hadde gått opp en kilo på en uke.... har gått opp 6 kg totalt og er i uke 23. har gått veldig jevnt til nå, men har hatt super matlyst så har vært bekymret, håper det ikke skal begynne å straffe seg nå! Legen sa man begynte å legge på seg på alvor etter uke 20, men så leste jeg en plass at man la på seg mest mellom uke 15 og 23... håper det siste stemmer!
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. februar 2008 Takk for alle svar :-) Mener absolutt ikke å være hysterisk her altså! Jeg fikk bare litt sjokk da jeg var hos legen i går. Har ikke vekt hjemme, men må nesten få dobbeltkontrollert den målingen der (Ha-ha, er jo lov å håpe;-) Jeg gikk opp 6 kg frem til uke 13, så hadde jeg ikke gått opp noe mer til uke 16, før nå uke 21 hvor jeg har gått opp 5 kg til!! Det er jo ca. en kg i uken det! Magen vokser jo, men ikke såå mye! Har aldri vært overvektig, og velger å høre på dere som har erfaring med at vekten stabiliserer seg! Og så skal jeg spise litt mer knekkebrød med skinke, i stedet for loff med nugatti? Yes, kanskje det er nugattien? Hatt sykt dilla på det.. Og roma sin bringbærsaft (med masse sukker). Blir vann nå ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå