Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

DA tok jeg meg min SISTE røyk i dag håper jeg! har bare røyket 3 røyk etter at jeg fikk vite at jeg var gravid, fikk vite det 31 Jan så nå skal jeg SLUTTE!! har vært litt nerver osv de siste dagene min håååper jeg kan kutte ut nå!! flere som sliter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.eg sliter med og slutte.har vanskeli for og tru at eg ska ha baby.og e avhengi av røyken.

Skrevet

akkurat samme her! måtte ta en test i stad igjen bare for å seee IGJEN at jeg var gravid!! hater meg selv når jeg røyker men når jeg ikke merker noen symptomer så blir det til at jeg gjør det! har kuttet ut MYE da!

Skrevet

Hehe,d m testan kjenne eg til.vet eg er gravid,men lyst og teste ijen for og se liksom.men nej,får se på bilde av en test eg tok,billigere d:-) ha trappa ned m røyken eg og.men sku ønsk eg klart og slutte helt.

Skrevet

Jeg har gått ned fra 20om dagen, til 6 om dagen. Har ikke helt gått opp for meg denne graviditeten heller enda, så jeg syns jeg har vært flink!

Syns å se gravide som røyker er et skremmende syn, og har ikke sagt mange fine ord om nettop dette. Men jeg er bare et menneske, og fra 20 til 6 omdagen på under 1 uke syns jeg er bra!

Innen denne uken skal jeg være nede på 0

=)

Skrevet

Jeg gav meg selv 2 dager på og slutte når jeg fant ut at jeg er gravid, så siden mandag 4. har jeg ikke røyket. Er jo ikke så lenge, men er stolt fordet:)

Var så "heldig" og få meg en skikkelig runde med streptokokker dagen etter positiv test, så ble litt mindre røyking av den grunn også.

Masse lykke til med å slutte, jenter! Bra dere kutter ned:)

Skrevet

jeg sluttet å røyke på dagen begge gangene jeg fant ut jeg var gravid. det var liksom bare en selvfølge. Har røkt i ti år, men etter første man så begynte jeg ikke skikkelig igjen, bare festrøyking++ Så det var jo enda lettere å slutte denne gangen.

Dere som ikke helt klarer det; Vet dere at det finnes videoer og låne som viser hvordan fosteret reagerer når mor røyker. Det får krampelignende bevegelser hver gang vi tar et trekk, og det tar veldig lang tid før nikotinen er ute av den lille kroppen. En kan jo også tenke på at hvis en røyker under svangerskapet er det mye større sjans for at barnet utvikler astma og allergier.

damer som røyker med mage er det styggeste jeg ser!

Skrevet

Røyking under svangerskapet er farlig. Det tror jeg alle vi er enige om. Snakket en del med legen min om dette. Han ser selvfølgelig helst at vi slutter. Barnet ligger ikke å rister når mor tar seg en røyk. Langtidsvirkninger er der heller ikke påvist, man kan anta. Det eneste som er påvist er at fødselsvekten kan bli redusert med de farer det måtte innebære. Legen min sier at det viktigste er at man røyker minst mulig. Stresset som mor kan oppleve gjennom å slite så mye med å slutte kan være minst like farlig som 1-2 røyk til dagen. Samtidig er det viktigste i forhold til røyken etter 4 mnd. Reduser til et absolutt minimum er det jeg fikk råd om. Sats alt på å klare å slutte (du får ikke en bedre anledning) men blir man deprimert og svært stressa er dette minst like farlig

Skrevet

uff, vet det her ikke er kranglesiden, men herregud! Her prøver visst noen desperat å finne unnskyldninger for bare å kunne røyke litt liksom! Klarer dere virkelig ikke å sette barnets behov foran deres eget! stakkars mor som blir litt stresset hvis hun ikke får røyk!? Hva med barnet da?

det er også tydeligvis et stort sprik mellom leger og hva de mener. jeg hadde aldri turt å si til min lege at jeg ikke hadde klart å slutte hvis så hadde vært tilfelle! Da hadde jeg fått så hatten passa, og det er ikke mer enn rett og rimelig!

Skrevet

Synes dere er flinke som trapper ned jeg og dere klarer helt sikkert å slutte:) Ikke bry dere som de som alltid må kommentere når det kommer opp slike innlegg. Det må gå an å forstå at det er mulig de vil søke støtte hos hverandre slik at det skal bli mulig å slutte og da er det unødvendig med slike kommentarer. Alle vet man ikke bør røyke under svangerskapet og trenger ikke å høre det.

Skrevet

Hei

Jeg røyker ikke, og jeg syns det er kjempe trist at det er en del som gjør det. Får så vondt av de små inni magen.

Jeg krysser fingre for at dere som røyker klarer å slutte. Det tror jeg dere gjør også. Hvertfall etter at dere har vært på UL. Da blir det litt mer virkelig.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg hadde røyka i 18 år og da jeg hadde tatt testen og den var positiv, slutta jeg med en gang... Jeg klarte ikke tanken på å ta en røyk til når jeg visste at det ville gå utover andre enn meg selv... Og nå har jeg ikke røyka på 5 uker og har heller ikke savnet det... Men jeg er jo fullt klar over at det ikke går så lett for alle og at det kan være vanskelig... Så håper dere klarer å trappe ned og slutte etterhvert...

Skrevet

Jeg røyker ikke selv , men det er kjempeflott at dere slutter / prøver å slutte .

Har ei veninnde som har termin snart - hun har røykt gjennom hele sv.sk . får helt vondt i magen hver gang jeg ser gravide som røyker !

jeg klarer ikke å forstå at hun ikke bryr seg om at det kan gå utover ungen .

Nei - huff !!

Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for støtte! har ikke tatt noen røyk idag så er litt stolt:D håååper flere klarer og slutte også! Jeg har ALLTID sagt at jeg skulle slutte når jeg ble gravid men har vært litt spent sånn men å fortelle det til venner osv så har roet meg litt ned med den DUMME røyken! sikkert flere røykere som skjønner hva jeg mener! lykke til jenter:)

Skrevet

Hei.

Tok min siste røyk for 3 uker siden da jeg fikk vite at jeg var gravid.Det er ikke lett,men det gårveldig fint.Forstår at noen av dere sliter kraftig,men stå på jenter.Dere klarer det.

Går det ikke er det bedre å ta en enn ti..

Lykke til:-)

Skrevet

hei! sliter også litt men har ikke røyka siden jeg fant ut at jeg er gravid.. men har seff kjempelyst på.. i hvertfall når alle veninnen mine røyker og ikke vet jeg er gravid. har holdt meg i 6 dager nå så er ganske kry hehe. håper det varer!

Skrevet

Hei, sniker litt innpå her jeg fra 3 tri... :)

Synes dere er flinke som slutter!! Jeg sluttet på dagen for 7 mnd siden da jeg fant ut at mitt lille knøtt hadde tatt bolig i magen min. :) Det var tungt i begynnelsen men det går bra! Fokuser på andre ting og tenk på det positive dette fører til! Både for deg å spesielt for babyen!

Lykke til videre jenter, dere er flinke!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...