Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en venninne som etter en lang fødsel spurte jordmora si om hu kunne banne,

ja bare bann i vei du sa jordmora

å herregud svarte venninna mi,

jordmora og gubben hennes kikka bare rart på henne etterpå,ho har fått høre den mange ganger etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ringer føden "han beveger seg ikke. han er helt stille, men jeg kjenner ingen ting"

de "du kan godt komme inn om du vil"

jeg setter meg i bilen og kjører av gårde. kommer på sykehuset og har sånn belte på magen og han beveger seg ikke. og jordmor syns det er rart at jeg ikke merker noe av veene mine.

kommer til legen og har 4 cm åpnig. alle titter på meg. merker du ingen ting? nei.

klokka 3 ringer jeg venninna mi. "gidder du og komme hit eller?" hun kjeller meg huden ful "det er ikke sånn man høres ut når man skal føde" jeg "ok, men det er ensomt her"

45 min senere ringer hun."nå kommer jeg" jeg svarer "nå er det forstent småen er ute."

tror jeg er en første som har kjørt meg selv til sykehuset, født på 45 min og ikke hatt noe serlig vondt.

jordmor og barnepleier sa at de aldri hadde møtt noen som var så rolig som meg. jeg var kansje rolig, men det var fordi jeg var i skjokk.. hahah

Skrevet

Da jeg fikk nummer 2 så låste kroppen seg helt under pressriene. Jeg lå krokete på ene siden i senga med overkroppen hengende over gubben som satt i en stol ved siden. Jm ville at jeg skulle legge meg skikkelig opp i senga men jeg klarte det ikke. Mellom en ri måtte barnepleier, jm og gubben løfte meg mer på plass. Lå da på siden og klarte ikke få føttene fra hverandre. Jm maste hele tiden om at jeg måtte få føttene fra hverandre og gi plass til ungen. Men jeg klarte det ikke og det sa jeg! Til slutt måtte barnepleier holde føttene fra hverandre. Jeg var helt låst!

Når det var tid for å sy så lå jeg i de "kjekke" bøylene og skalv som en gal. Føttene gikk mot hverandre og jm måtte mase igjen: "du mp ta føttene fra hverandre så jeg ser hva jeg gjør". "det er ikke så viktig med den syinga" sa jeg:-) Jm sa jeg måtte ellers ville jeg angre, sant nok:-) Så da var det mas igjen "du må ta føttene fra hverandre". Jeg skalv som en gal og klarte ikke det så da sa jeg: " helt utrolig at jeg har klart å lage denne babyen, jeg som ikke kan skreve!". Da lo jm og gubben godt;D Måtte le litt selv og;-)

Skrevet

Ha...ha... dette var morsom lesning, ler så jeg griner.

Vannet hadde gått, lettere stersset uerfaren kom jeg på sykhuset.

Jordmora - vil du ha noen å drikke?

Jeg - ja takk, tar en cola jeg!!!

Jordmora - nå er ikke dette noe hotell, vi har vann hvis du vil ha!!

Etter 3 timer med pressveer sier jeg til mannen min at dette gidder jeg ikke mer, jeg vil hjem!!!

Han sier at det kan vi jo ikke vi er jo midt i en fødsel.

Da sier jeg at beklager men dette er nok et innbildt svangerskap for her kommer det ingen ut!

Jordmora skal sy etter fødsel, jeg sier bare sy igjen hele driten, her skal det verken noe inn eller ut igjen!!!!

Skrevet

Hehehehe;D Rart hvor lite interssant det kan være å få orden på utstyret etter en fødsel;-) Godt jordmødrene vet å ikke høre etter:-)

Skrevet

Oi oi.. gi meg en sånn fødsel da!!

Skrevet

hehe.. nå måtte jeg le høyt her :o)

Skrevet

ja versegod. jeg trør ikke tenke på hvor kort tid det tar neste gang...

jeg var i skjokk leeeenge etter på. kjønte ingen ting. tenkte bare at hadde jeg ikke dratt inn på sykehuset pga lite liv hadde jeg født alene hjemme i min egen seng den natten... da hadde jeg død

så versegod om jeg kan få en lenger en neste gang :-)

Skrevet

foresten. prøv og forklar rier til en sykepleier på tlf når man ikke kan si R..... hun forsto ikke noe av hva jeg ikke hadde...hehe

Skrevet

Hehe;) Morsom tråd.

Min første fødsel tok ganske lang tid, og jeg var ikke lur nok til å dra hjem å slappe av mens jeg fortsatt hadde lette rier. Når det bar inn på sykehuset på natten (fødselen begynte tidlig morgenen før) var jeg trøtt og utslitt.

Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg bannet og steiket fordi ungen brukte så lang tid. "SE til hel... å få denne jæ... ungen ut så jeg kan få sove"!!! Veel når gullet kom ut var det ikke det som sto i hodet på meg;)

Fødsel nr to gikk fort når det først satte i gang og det var så intenst vondt!! Spurte visst hele tiden om det var for sent og snu..

I tillegg hang jeg over en sånn prekestol (Heter det det)?? det meste av fødselen, når hodet var på vei ut, så fikk jeg beskjed om å legge meg ned, og for å gjøre det måtte jeg sette meg på sengekanten først. Det var ikke lett med hodet halvveis ute!!! Sa noe sånt som at hvis jeg setter meg nå, så forsvinner jo ungen inn igjen!! ;)

Hehe... Man sier mye rart under en fødsel. Gøy å høre om andre og.

Skrevet

jeg var veldig gira under fødselen fordi det lokale fotballaget skulle spille cupkamp mot Rosenborg akkurat da. Heldigvis for meg har St.Olavs dataskjermer med internettilkobling hengende ned fra taket over hver eneste seng på hele Kvinne-Barnklinikken.... Så med kampen på skjermen og lystgassen i hånda storkoste jeg meg... så midt i en rie ble det mål til "oss"! Som sambo så fint fortale mens jeg pusta med jeg greide inni maska... "hvem scora??" fikk jeg pressa ut inni den maska. Jm bare "åh, herregud...". Syntes nok jeg var vel opptatt av kampen da, ja.

Og litt senere mens sambo trøster så godt han kan, får han beskjed fra meg om å skaffe seg en tyggis... stakkar!

Skrevet

Jeg ropte på jordmor og ba henne "ta den ut" husker jeg.. Og da sambo sa at jeg var så flink, hadde jeg sakt at det visste jeg vel. Før jeg tvingte han til å sende melding til kompisen og si at jeg er den beste fødemaskinen i hele verden! haha...

Fødselen stoppet på 4cm. Fikke beskjed om at de gjorde klart til KS. Da spurte jeg sambo:

Jeg: får jeg narkose da?

han: ja det gjør du.

jeg: får du ikke være med meg inn?

han: nei det tror jeg ikke.

Jeg: blir du den første som ser henne da??

han: ja, det blir nok sånn..

jeg: Det skal jeg til helvete ikke ha noe av!!!

(Jeg er livredd for KS så det gjorde susen når de sa det skulle bli ks) 10 min senere hadde jeg fått 10cm. og jordmor sa det var ett press til så hadde jeg babyen min, da skrek jeg; MEN FAAEN, HU SPJÆRER HELE SJAPPA JOOOOO! da lo de husker jeg...

Skrevet

me in a nutshell

Det er siste pressrie, og ungen kommer ut å blir lakt på magen min. Etterpå blir jeg spurt om jeg ville se hvilket kjønn det ble- og barnepleier holder ungen opp til ansiktene til meg og sambo- og jeg fortviler; Æ SJER IKTJ KA DET E.... Å barnepleier sier; "ei jente" og jeg; EI JENTE?!!? Var innstilt på gutt- navnet var klart å allting..

Senere på sykehusoppholdet når jeg skal lære å amme i sittende posisjon sier sykepleiersken til meg når jenta er lakt til brystet; "Hvordan føles det?" Og jeg; "Veit itj. Æ ha aldri vorte sutta på dennj måten her" Pappaen ble FLAU

Og når jeg skulle komme til verden i 1982, lå foreldrene mine i dobbeltsenga på nattestid og så sa mamma til pappa -Du, Kjell. Æ har så vondt i ryggen." Svaret hun får tilbake; "Det har æ å. Lægg dæ å såvvå" Men så måtte det bli sykehustur gitt

Skrevet

Jeg hadde visst mange gullkorn:

"Hva er det jeg har gjort" jamret jeg.

"Nå gidder jeg ikke mer! MAmma du tar over!"

"Gi meg keisersnitt nå!"

"Kan du sette meg i koma?"

"Slå meg med ei stekepanne!"

Og da de viste meg henne så sa jeg "åh, det blei en gutt" "nei" "åååååh" også bare smilte jeg.

Da anestesilegen skulle komme og sette epidural på meg sa mamma "han er vi i slekt med"

"det driter jeg i!"

Det er garantert flere, hvis jeg bare får tenkt meg om. Hadde en 18 timers fødsel så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...