blond Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 hvor mange språk kan dere gjøre dere forstått på?
grå :) Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 tja, de nordiske språkene selvsagt( regner de som ett jeg, er stort sett bre dialekter av hverandre), engelsk(2) , litt tysk (3) og ++ smått( muligens ett elelr to her) = 4-5 kanskje
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Godt forstått på den måten at jeg kan jobbe i landet og fungere normalt er det vel 3. Engelsk, norsk og svensk. Sliter med å gjøre meg forstått på dansk. Leser greit tysk, men kan ikke føre en veldig meningsfull samtale eller være vittig. Samme med twi, fransk og spansk. Har et mål om å lære godt spansk.
Patetica fåkksi Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 3 som jeg snakker "saa godt som" flytende hver dag; norsk, engelsk (samboern min er engelsk) og spansk (har bodd lenge i Spania, bor her fortsatt). Forstaar en del tysk og.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Kan gjøre meg forstått på 5 men føre en meningsfull samtale kan jeg bare på 3. (og jeg regner de ikke de nordiske språkene med, jeg er norsk og en danske skjønner hva jeg sier, basta) Jeg prater flytende engelsk, gebrokkent tysk og haltende spansk, men klarer å føre en samtale iallefall:) Forstår noe tyrkisk, men kan ikke føre noen meningsfylt samtale da jeg ikke kan sette sammen setninger...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 norsk bokmål skriftlig og muntlig, engelsk muntlig. en svenske og en danske vil nok forstå hva jeg prøver og formidle, men det er ikke fordi jeg snakker verken svensk eller dansk så da tels det vel ikke? tels kroppsspåk? (for jeg er ganske god til og vise at jeg foreksepel er sint uten og si noen verdens ting)
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 jeg kan: spansk engelsk pittelitt tysk pittelitt arabisk pittelitt rusisk ellers så forstår jeg meg abselutt IKKE på dansker:(
Solitude Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 tja.. tror det blir 5 jeg... teller ikke med babyspråk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå