Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 hvor kan jeg få kjøpt negleklipper til så små negler?
"gullet" Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 husker ikke hvor jeg har fått tak i min, men apoteket tenker jeg jeg sniker meg til og klipper litt nå og da mens han sover :-)
annie-77 Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Neglene bør rives og ikke klippes, dette for og unngå neglerotsbetennelse. Jeg bruker en liten neglsaks for og klippe et lite hakk i siden av neglen, og river resten av.(slik anbefalte de meg det på føden).
"gullet" Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 hvordan får de neglerotsbetennelse av og klippe forsiktig litt på lengden på neglen ??? klipper den jo ikke helt ned til fingertuppen.. bare lurer ???
selma07 og engel Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Man kan rive når neglene enda er myke, men det går ganske fort at de er for harde til det. Jeg bruker saks som jeg har kjøpt på apoteket. Kjøpte først negleklipper, men da klippet jeg en liten bit av huden.. så den kasta jeg... en liten negelsaks med butt tupp er kjempefin! Den eneste gangen Selma får se på tv er når jeg klipper negler, da er hun så oppslukt at hun ikke merker det:o)
mæjah Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 jeg ble anbefalt å bite dem av de på føden pga klipping ville neglene bli skarpe så de klorer seg, men jeg klipper ett lite hakk så river jeg. jeg har kjøpt en barne neglsaks på apoteket, umulig å stikke seg eller babyen med
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Jeg fikk beskjed om på Nyfødt intensiven at jeg ikke måtte finne på å rive neglene til gutten vår. Det er litt skummelt, i å med at man kan rive langt inn til neglbåndet... Så her klipper vi med babysaks, som har slike "kuler" på tuppen av saksen så man ikke kan stikke babyen med tuppen, + at den ikke er SÅ skarp som vanlige neglsakser. Sålenge barnet er rolig (enten om det sover, eller ligger rolig på stellebordet for eks.) så er det jo ikke farlig.
mams-til-tre Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Jeg klipper neglene på tulla med en helt vanlig neglklipper, og det funker helt fint det!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har henne sittende på fanget, så hun lener seg inntil meg når jeg klipper. Hun følger interresert med på hva jeg gjør.. Det er bare når bebyen er helt nyfødt du skal være forsiktig med å klippe neglene, mye fordi neglen sitter fast i huden. Så fort neglene blir litt hardere kan du klippe med en baby-neglesaks som ikke er så spiss. Grunnen til at jeg har henne sittende når jeg klipper er at jeg en gang gjorde det da hun lå på ryggen, og den lille avklipte neglen spratt rett opp i øyet hennes :-(
Kjukka Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 River dem bare av jeg... de er jo så myke, så det er jo umulig å klippe dem...
Labambie Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Fikk beskjed på sykehuset at de ikke skulle klippes, fordi da blei de så skarpe at de klorte seg opp.. Og de skulle ikke rives pga fare for at man reiv for mye. Fikk beskjed om å bite vi..
LilleTrolle Skrevet 6. februar 2008 #12 Skrevet 6. februar 2008 Jeg bruker neglsaks for babyer, kjøpt på apoteket. Den er butt i endene, og veldig liten, og etter nesten 6 måneder (og negleklipp annenhver/tredjehver dag) har jeg fremdeles ikke klippet lillegutt i fingeren med den, så jeg er veldig fornøyd med den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå