Gå til innhold

Hva gir deg "livskvalitet"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Retten til så grunnleggende ting som rent vann, bolig, fravær av etnisk, politisk og religiøs forfølgelse burde være det som gjør meg lykkelig. Men siden jeg ikke har levd uten frykt for å miste det er jeg desverre blitt mer egoistisk. Så livskvalitet for meg er å leve og nyte livet sammen med venner og familie og være frisk.

Men jeg blir også veldig lykkelig når jeg er på en lengre ferie og på en real shopping tur =0)

Skrevet

enkle ting som

en hel natts søvn

En dag uten altfor mange trassanfall

Når jeg ser ungene leke sammen

Når laban gir trollet nattakyss på kinnet.

++++

Skrevet

hmm.. må innrømme at jeg går ikke å tenker på at jeg er extra lykkelig fordi jeg har vann, varme osv. tar det for gitt jeg.

en god natts søvn.

at sønnen min er blid.

se på når mannen min leker med sønnen vår.

at alle regninger blir betalt og vi fortsatt har penger til overs.

sånne ting gjør meg extra lykkelig.

Skrevet

...det er så mangt...i går var lykken en flott skitur med sønnen min i lysløypa for eksempel. Ellers kan det være en god middag, en bra film, kona mi, dattera mi, en god bok, hobbyene mine, musikksamlingen, en kald øl...

Skrevet

Alt det grunnleggende i bunn, som helse, økonomi, vennskap, familie og kjærleik selvsagt.

Ellers blir jeg ekstra lykkelig når jeg spiser god mat sammen med venner og er litt pussa på rødvin, når gutta gir meg en kjempe suss og hviler hodet på skulderen min, og når jeg får til noe som jeg har jobbet for.

Skrevet

Akkurat nå var det et vanskelig spørsmål. Kanskje jeg ikke er lykkelig, siden jeg ikke engang klarer å tenke hva som kunne gjort meg ekstra lykkelig??

Hmmm

Tror jeg har det for travelt i hverdagen til å klare å kjenne på ting. Men vi skal på hyttetur til helga, og det gleder jeg meg til, så akkurat nå er kanskje toppen av lykke nettopp bildet av alle oss 4 i familien lekende i snøen på høyfjellet:-)

Åh, det var godt å konsentrere seg om noe kjekt et øyeblikk! Tror jeg må gjøre noen grep i livet mitt, jeg..

Takk for at du fikk meg til å reflektere litt over lykke, lilje!

Skrevet

De enkle hverdagslige ting i grunn. Små framskritt barna gjør, at samboeren min sier at han elsker meg, å kunne si til ham at jeg elsker ham.. Ja, jeg er i grunn veldig lykkelig, livet er vel ikke "perfekt", huset er under oppussing, det er til tider travelt og tungvindt både det ene og det andre.jeg føler meg ensom på kvelder som denne når han er på jobb...men alt det er bagateller. Livet er godt og jeg er en svært heldig og lykkelig kvinne :-)

Skrevet

Det at jeg kan være hjemme med barna mine hver dag og alikevel ha mat på bordet og klær på kroppen.

Det å se barna mine leke sammen og høre latteren dem imellom.

Å smake på fantasimat som datteren lager.

Å få en spontan klem uten å be om den.

Å kunne sette meg på ræva etter at barna er i seng, og bare se på tv og dibbe;)

Treffe venner og bare prate om alt mulig

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

- Det at vi er unge og har fått oss ett fint hus i ett koselig og sentralt strøk er veldig viktig for oss.

Det er utrolig luksus med kort vei til barnehage,tur områder og butikker, og med dagens boligpriser så er det slett ingen selvfølge for unge mennesker å eie selv.

- Når datteren min gir meg en stor klem og smiler fra øre til øre da smelter jeg helt:-)

- At vi er friske og raske alle 3

- At vi er trygge...rett og slett

Skrevet

At jenta vår kommer hjem og har hatt en super dag på skolen,

At hun har venner å være med

At vennene ringer og vil ha henne med, og flere ønsker å bli venn med henne

At lillegutt stråler som en sol når han kommer fra barnehagen, og legger de små hendene bak nakken min og klemmer meg

At mannen min gir meg en klem, forteller med ord og handling at han er glad i meg

At noen husker på meg, sender en melding, kommer på besøk, ringer, bare for å prate.

At familiene våre har det bra

Og at helsa ikke er helt på bunn....

Skrevet

Å ha tid en sjelden gang!

Datteren min som sier: "Du er verdens beste mamma" eller kommer springende og sier :"Åh mamma jeg har sånt savnet deg" og hopper op i armene på meg etter jobb.

Og en ferietur bare samboer og meg til Syden.

Og mye mer....

Skrevet

å være med prinsessen min hver dag! se hun smile og utvikle seg... huff.. kommer en tåre nå.. kunne umulig levd 100%eller hatt et bra liv uten henne.

Å ha verdens beste kjæreste. kunne ikke fungert uten han altså;)

selvsagt at vi har rent vann, strøm mat osv.

venner har en stor del i livet mitt og kunne umulig vært like bra uten!

og familie

Skrevet

- Å være så heldig å ha verdens beste sønn, han lyser opp dagen uansett! Er man nedfor er det bare å ta en titt på han, så er man på topp igjen!

- Å ha verdens beste samboer! Kjempe snill, omtenksom og flink hjemme! Er der alltid når jeg trenger han!

- Ha familie og venner som er der for meg når jeg trenger dem! Stiller alltid opp når det er noe, enten det gjelder små ting som en liten sms eller andre ting!

- Ha en fast jobb og et sted å bo! Det er det ikke alle som er like heldige å ha!

- Ha mat og klær, det er det heller ikke alle som er like heldige med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...