Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev i dag om at de dessverre ikke hadde fødeplass til meg på Ullevål. Bor i nærheten av AHUS, men har hørt så mange negative opplevelser derfra. De har ikke lystgass heller, så det frister ikke noe særlig.

Forslag? Antar at det er fullt på Riksen også, for dit vil jo "alle".

Litt deppa nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde plass på ullevål ved første fødsel, men ble avvist da fødselen var godt igang:(

Jeg kom på ahus, og hadde en flott opplevelse. De har ikke lystgass før det nye sykehuset åpner (i oktober), men ellers har de alt å by på;) Jeg ble tatt godt imot der, og fikk en kjempehyggelig jordmor og en skjønn barnepleier:) Ble tatt veldig godt tatt vare på.

I ettertid er jeg bare glad det ikke var plass til oss på ullevål. Hadde en veldig fin tid på ahus, masse hjelp til amming og stell av baby, de ansatte er noen engler:) Jordmor var og hilste på oss kvelden etter fødselen, og det var så koselig:) Tror ikke sånt skjer ved ullevål.

Skjønner at du er deppa, at du ikke fikk der du ville ha, men det er mange som har hatt flotte opplevelser på ahus!:)

Skrevet

Vær glad du ikke fikk plass istedenfor å bli avvist når du skal føde, det er ingen god opplevelse, Jeg ble avvist og fødte på Bærum. Var fint å føde der, men det var ganske "ødeleggende" for hele opplevelsen at jeg ble avvist. På A-hus har de sikkert mye mer tid til deg enn de vil ha på Ullevål. Be om en omvisning og samtale med jordmor slik at ikke alt er ukjent når tiden er inne. Lykke til!

Skrevet

Du kommer til å få det fint på AHUS.. Det finnes negative historier fra alle sykehus. Det har jo ikke alltid med sykehuset å gjøre, men kanskje en rekke av tilfeldigheter. Og har du en tøff og jævlig fødsel er det ille uansett hvor du føder.

Jeg fødte førstemann på et lokalsykehus på Vestlandet og hadde en "kjempetrip" på lystgass, og ALT de hadde av "dop" men andremann ble født på AHUS. Jeg trodde jeg kom til å savne lystgassen, men den gang ei. Fødselen ble satt i gang siden jeg var på overtid, og jeg fikk foleykateter, prostaglandiner, drypp osv. Når endelig pressriene kom den 18. dagen på overtid rakk jeg ikke få noe som helst av smertestillende. Natural born baby!

Gikk helt fint det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...