Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Er det noen her som har kuttet helt ut kontakten med en eller begge foreldrene deres og hva var grunnen til det? Jeg vurderer sterkt å kutte ut faren min, den ene søsteren min gjorde det for mange år siden. Jeg har ikke kontakt med henne så jeg vet ikke hva som utløste det, men regner med at det er mye det samme. Har så vondt inni meg og er fly forbanna på han, men det hjelper ikke. Å snakke med han er håpløst, det har jeg allerede prøvd. Midt oppi alt synes jeg synd på han, men han er da for f**n et voksent menneske som må stå for det han sier og gjør. Hjelp meg før det rabler for meg! Jeg har så mye sinne og vonde følelser i meg nå pga av han! Ønsker han faktisk et visst sted!
Tommage♀♂ Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Hmm, jeg har aldri opplevd noe lignende, så jeg kan ikke komme med så mnage gode råd, men har lagt den ut på skravle for deg
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Hvorfor kutte kontakten helt med ham? For å 'straffe' ham? - vel, det vil jo straffe deg selv like mye... Kan du ikke heller la være å komme inn på enkelte sensitive temaer når dere snakker sammen da, for å unngå konfrontasjoner? Du er jo et voksent menneske du også! Jeg regner med at du kjenner ham såpass godt at du vet hvor du ikke skal tråkke for at det ikke skal bli ubehageligheter. Synes du selv burde bli litt mer voksen jeg... Å kutte kontakten helt, er rimelig barnslig spør du meg...
blond Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Barnslig? Hvorfor dømmer du hi som barnslig når du ikke vet mer om henne? På seg selv kjenner man andre-teorien?
KaMa Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Jepp, jeg har i perioder ikke hatt kontakt med en i min familie. Det er en vurdering du må ta selv. For meg har det i utgangspunktet vært et enkelt valg. Om noen tapper deg totalt for energi, gjør deg koko av frustrasjon eller bare får deg til å ha det rævva, ja da er det egentlig ingenting som tilsier at du er nødt til å ha kontakt. Jeg har dog ikke kuttet kontakt for evig og alltid, men dersom jeg ikke har hatt overskudd til å takle frustrasjonen, så har jeg kuttet kontakten for en periode. Og jeg er heller ingen tilhenger av at én part skal være nødt til å innrette seg, bite tennene sammen, unngå samtaletemaer osv for at en relasjon skal være mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå