Gå til innhold

Smokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

latex eller silikon? hva er forskjellen og hva er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt silikon. Har hørt de er litt hardere enn latex. Har hørt at noen (sikker bare noen få) får latexallergi, så vi prøver med silikon først. Vil ikke babyen ha det, så får vi kjøpe latex :-)

Trenger ikke få mage tilbakemeldinger ang latexallergi nå da. Det er jo opp til hver enkelt. :-)

Skrevet

Silikonsmokker holder seg best. Latexsmokker blir tørre og sprø om de ligger i sola, f.eks, og sveller opp hvis de blir liggende lenge i vann. Og som nevnt lenger oppe er latex allergifremkallende... Flere og flere av smokkprodusentene går over til å bruke mer silikon, og har blitt flinkere til å lage myke silikonsmokker.

Vi kommer i alle fall til å bruke silikonsmokk, og vi kommer til å prøve Ortodent-smokken først, fordi den er bedre for utviklingen av tennene.

Skrevet

prøvde først med silikon,men ungen fikk liksom ikke tak på den og vrengte tunga.prøve forskjellige fasonger,uten hell.prøvde så med rund latex smokk og den ble redningen.prøv deg frem og finn smokken barnet ditt vil ta,

Skrevet

latex skal visstnok være med motstandsdyktig når det kommer til tenner.. tåler å bli bitt på mer enn silikon. Men latex-smokkene blir morkne og utbrute fortere.. det betyr ikke noe for meg, for jeg liker å bytte smokk ca 1 gang i mnd uansett.. Selv om jeg koker og vasker den aldri så mye, så synes jeg det blir mer hygienisk å bytte.

Jeg ville bare tatt en smokk, den du synes ser finest ut, eller den du tror barnet ditt vil like. De fleste smokker har gått greit hos eldstemann her. Prøver MAM sin latex-smokk med nr 2 nå.. vil egentlig prøve ortodent sin tannvennlige, men da jeg prøvde den på eldstemann ville han ikke ha den.. Den er på en måte litt unaturlig å suge på iom at tungen står på midten, og ikke hjelper så mye til med sugerefleksen.. det er min mening hvertfall =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...