Gå til innhold

Nå er jeg oppgitt... Trenger gode råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på snart 4.5 år som tisser seg ut 3-4 ganger daglig..

Han er tørr om natta, vet utmerket godt at han skal gå på do, men i stedet går han på kjøkkenet og gjør sitt fornødne i klærne.. Har potte også.. Det samme gjelder det når han skal bæsje, da kan han finne på å gå og gjøre sitt der på matta.. Eller som han gjorde i sommer, på trappa gresset osv..

Er så forderfelig ekkelt..

Skulle gjerne hatt på bleier hele dagen, men da er det dårlig med plass i klærne.. Noe han selv ha påpeket..

Vi har prøvd ALT, ros, snakk, belønning, premie, trusler, latt han gå med klærne osv........

Hver dag går det en maskin med hans klær, vi er tilsammen 5 i huset, og trenger å få vasket annet tøy også... Har ikke all verden med plass til å henge opp klærne heller.. Nå flyter det over på badet..

Enda verre er det når vi har besøk eller skal dra på besøk, for å ikke snakke om når vi skal på butikken...

Trenger gode råd nå...

Har snakket med HS, følte at jeg ikke kom noe vei der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

;o)

Skrevet

Ër det bare oss i denne situasjonen...? Ingen andre..?

Skrevet

KOntakt fastlege og be om time hos barnelege, kusina mi sleit med både å bæsje og tisse på do, viste seg å være en langvarig kronisk UIV, hun nekta å gå på do, gikk og holdt seg,. sa ikke fra osv...tanta mi holdt på å rable..holdt på til skolealder før de fant utav det. Fikk medisiner og le gradevis bedre.

Bør hvertfall få det sjekka ut, det hender det ligger fysiske grunner bak.

Skrevet

Har ingen gode råd. Har ikke så mye erfaring med så gamle gutter som fortsatt gjør slikt. Å starte med bleie igjen er jo bare ydmykende vil jeg tro. Har en som var 3,5 og slet med det samme:

- unngikk trussler eller kjeft når det gitt ille. Vi lurte litt på om det var en oppmerksomhet ting.

- brukte ikke potte, og pakket den ned sammen. Det er for babyer sa han, og var litt stolt over doringen.

- forsøkte klistermerker, men det fungerte dårlig i starten. Men til slutt fikk han en tilhenger han ønskte seg om han fikk klistermerker i alle ruter, og motivasjonen steg kraftig i jakten på den.

-tok han i starten på do hver 30 min, det var en avtale. Hadde en teit dosang, og en potteplante ved siden av do som fikk litt vann hver gang han tisset. Stor stas. Etter en stund sa han ifra.

Det hender at han tisser på seg i bhg nå når han er 4,5, men det er fordi han glemmer seg. Hadde forsøkt hs en gang til, og kanskje snakket med noen andre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...