Gå til innhold

Ang foster og spark...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er annengangsgravid og 17+6 uker på vei.. med førstemann kjente jeg tydelige spark fra rundt uke 16.. men denne gangen føler jeg det er såvidt litt liv en gang iblandt.. var på tidlig ul i uke 13 pga blødninger(fra ca uke 5-10) vi skal på ordinær ul den 12 februar, så ikke så veldig lenge til heldigvis.. grunn til bekymring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke dte er grunn til bekymring,da hadde de nok sett det på ul første gang,jeg er 3gangså 21uker men kjenner ikke mye,det er visst pga ungen ligger bak i livmra eller noe sånn,men jordmora saatt han hadde det trygt å godt inni der.....alt er nok fint skal du se....

Skrevet

Hei :) Regner med at alt så fint ut da du var på ul i forbindelse med blødning? Da har du ingen grunn til å være bekymret :) Noen er rolige og har roligere bevegelser enn andre..og så kan selvsagt morkaken ligge forran - da er det vanskelig å kjenne noe. Mange som ikke kjenner noe før uke 24, faktisk.

Bare slapp av så godt du kan - du trenger ikke å bekymre deg :)

Skrevet

Ja alt så fint ut på den tidlige ul.. tenker jo det kan være både pga roligere barn og plassering av morkaken. Hadde en lavtsittende morkake i begynnelsen sist gang, og en svært aktiv baby. Tror morkaken ligger høyere denne gang. Får bare prøve å slappe av da.. mye bekymring er jo ikke bra for babyen.. i tillegg til deperisjon. Må si jeg gleder meg til sparkene kommer:)

Skrevet

Selv er jeg førstegangsfødende og vet ikke helt hvordan et spark kjennes ut. Var på ul forrige uke - og han var ganske så levende ja :) Men bedagelig.. lå med hendene bak hodet og slappet av helt til bildene skulle taes..

Skrevet

har du fått den lille boken fra legen eller JM med en side til mor og en til far? der står det veldig mye info. Bla at man ikke skal sammenligne graviditeter... alle babyen er forskjellige, så tror ikke du skal behøve å bekymre deg.

Står også at fra uke 26 skal man begynne å kjenne etter spark hver dag.

 

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...