Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 18 år, som venter mitt første barn i august! Og kanskje ikke overraskende er jeg litt overflatisk når jeg tenker på hvordan kroppen min vil se ut etterpå. Jeg vet det kansje er litt dumt av meg, men føler en del på det.

Blir magen og formene "flapsete" etter fødsel og barn? Og blir puppene hengete og stygge etterpå vis man ammer? Beklager vis noen tar på vei for disse spørsmålene men jeg lurer virkelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

at puppene henger litt mere eller forandrer fasong kommer ikke av amming, men av hele svangerskapet liksom. :o)

Skrevet

Tja.. Puppene er vell ikke det helt store.. Ligner vell egentli to flate speilegg og mannen min later som han melker ku om jeg bøyer meg framover med puppene løs.Hoho.. han er morro han :P

Jeg er 20, har to unger og alt utenom puppene ser ut som før vi starta :)

Skrevet

Vel, la meg komme til en kort konklusjon her :)

Magen er flatere, huden er litt preget, men ikke slapp heller. Noen få meget lyse strekkmerker, som ikke er videre plagsom. Puppene er ehh lengre og med litt mindre "piff".. Jeg ammet lenge, men akkurat den "skaden", altså utformelsen av puppene er avhengig av graviditeten og hormoner, så den har ikke noe med ammingen å gjøre.

Jeg er forøvrig 10kg lettere enn før jeg ble gravid.

Tror jeg har vært relativt heldig!

Skrevet

Skjønner godt at du lurer, jeg - det gjorde jeg også før jeg fikk nr en;o)

Det er jo veldig forskjellig da, noen forandrer seg veldig i kroppen - både mage og pupper (og ofte resten også) blir større og annerledes pga ekstra hud og strekkmerker...men er jo slett ikke alltdi det blir sånn. Litt vil vel kroppen forandre seg uansett - men ikke alltid det blir så "ille";o)

Jeg er selv veldig fornøyd med kroppen min etter å ha fått mine to små på to og et halvt år - men den er ikke den samme som før, men bare annerledes - men magen min blir nok aldri like flat som den var, nei - men det gjør egentlig ikke så mye. Puppene blir ikke hengete av å amme, men av hormoner som skilles ut under graviditeten.

Skrevet

Takk for mange gode svar ! Men må si jeg kanskje hadde håpet på at alle svarte at " neeeida puppene blir like fine og sprettene etterpå" hehe, men det er for godt til å være sant! :) Men det går vel ann å trene en god del, slik at magen ikke blir så "sliten" hvis jeg kan si det sånn ? Og strekk merker, går det ikke bort ? Dere er veldig hjelpsomme altså! Tuusen takk

Skrevet

herregud, jeg lurte på det samme da jeg fikk barn som 28åring jeg. hehe. Eller jeg lurte ikke på det, men gruet meg vel for forandringen! Ikke var jeg en glad gravid dame heller. Mislikte alle kroppslige forandringer som kom.. hehe. Nå har jeg derimot akseptert at puppene er litt mindre spretne, men ganske fine enda og at magen kan bli relativt grei igjen om jeg bare går ned noen kilo... hehe.

Skrevet

Nej, strekkmerker går ikke bort. De kan bli litt smalere og går fra å være illrøde til å bli "sølv" farget etterhvert. Det er som arr.

Skrevet

Amming påvirker puppene lite viser all nyere forskning. Kan finne linker til deg om du ønsker det:) Arv betyr mye mer. Spør moren din, så vet du hva du forventer...he,he..

Jeg har fått litt mer sig etter å ammet to gutter i over 1 år hver, men det kommer naturlig med alderen. Om jeg må si det selv så holder puppene seg svært bra:) Var litt slapp etter andre fødsel med å trene magemuskler, men etter første var jeg tilbake i samme bukse etter 2 mnd og nesten samme kropp (litt mykere hud rundt magen og et par strekkmerker).

Klarer en å trene eller holde seg i form under graviditeten, så kommer en seg raskere. Du har alderen på din side:) Mange av de yngste jentene på barselgruppen kom seg super raskt. Ammingen hjelper på vektreduksjon.

Synes ikke du er overflatisk, men du kan overraske deg selv etterpå. Ble mer fornøyd med kroppen min etter fødselen. Den hadde gjort en super jobb!!!

Skrevet

Hei,

Her er min kropp etter (var ganske tynn i utgangspunktet og med type små 70B pupper): litt mer på mage, rumpe, lår. Magen litt mer kvapsete, men ikke uopprettelig (ingen overflødig hud eller strekkmerker), skyldes kanskje mest latskap og lite trening :) Puppene er omtrent like (små) som de var fra før, pittelitt slappere kanskje (ammet som bare juling, men det er som sagt selve graviditeten som påvirker puppene mest). Føler egentlig at kroppen har forandret seg lite, er 5 kg i pluss, men med litt trening hadde jeg nok vært som før (men manglende treningslyst er like fremtredende ETTER fødsel). Jeg er 32.. så det finnes håp :) Og om du lurer på det også...sex er like bra etter som før (men vent et par mnd ;)

Skrevet

Er en god del eldre enn deg, og de sier jo at yngre kropper oftere "kommer til hektene igjen", he he

Men min erfaring er (slank i utg.punktet, la på meg 20 kg i svangerskapet):

Flat mage

Puppene er på samme plass som før

Ingen strekkmerker

:-)

Skrevet

jaa! magen henger,puppa henger alt henger på meg altså:S huff kroppen er gruusom! savner og være fast altså:(

føler meg helt gele:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...