loppelaura Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Altså viss jeg tar permisjon med 100% lønn, altså 44 uker så er 6 av disse ukene forbeholdt far. Vil det si at jeg da må jobbe i de seks ukene? Altså begynne på jobb igjen når barnet er 8, 5 mnd? Når jeg har tenkt å ha 44 uker med 100% og deretter kanskje 4 mnd perm u/lønn må jeg da jobbe i 6 uker for så å fortsette på rermen min? trenger virkelig svar, for jeg blir snart sprø av å ikke forstå dette! :-)
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Eg har forstått det sånn at 100& lønn gjelder DEG,og 6 veke permisjon for far kjem i tillegg,som kan taes etter du er ferdig med dine 44 veker,når babyen er 2 mnd eller når da måtte passe best for far..meiner da ikkje skal gå ut øve din permisjon hvertfall
yvve73 Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Nei, velger du 100 % lønn i 44 uker, er dette inkludert fedrekvoten på 6 uker. Men, du kan velge å ta ut ferie f.eks de ukene pappaen er hjemme, slik at dere kan være hjemme samtidig. Skal pappaen ha permisjon UTOVER fedrekvoten, må du tilbake i jobb el. studier.
*tybber* Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 De 44 ukene er inkludert både de 3 ukene FØR termin, og fars 6 uker. Du MÅ ikke jobbe de 6 ukene, kan være hjemme ulønnet. Dere kan bare ikke motta permisjonspenger begge to den perioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå