Gå til innhold

hvor ofte skifter dere håndkle

Anbefalte innlegg

Skrevet

som man tørker hendene på...på badet...??;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skifter hver andre dag, oftere også om nødvendig......

Skrevet

jeg skifter 2 ganger om dagen! familie på 4....

Skrevet

Ca annenhver dag, oftere dersom det har besøk ol.

Skrevet

EEEEEEhhhhhh, når det trengs? Slik som laken? Er jo nok med tøy å vaske.....det er jo bare rent vann som blitt tørket av, ikke sant.

Skrevet

2 ganger i uka tenker jeg. Men vi har 3 bad, så det blir ikke det store trøkket på hvert. Skifter vel badehåndduker omtrent like ofte

Skrevet

De til henda blir skiftet når de r våte eller har fått en tvilsom farge

Skrevet

1 gang i uka, som resten av hånklærne. Vasker oss først, så håndklærne er ikke møkkete!

Skrevet

ca annenhver dag. Etter å ha sett virkningen av å ta bort håndklær i barnehagen, så har jeg virkelig blitt obs på hvilken bakteriebombe et vått håndkle i varme er! Vi hadde konstant forkjølte barn. Rennende neser og hostende barn hadde vi alltid i barnehagen. Etter at vi fjernet håndklærne (som ble skiftet hver dag!) og gikk over til papir, så har vi omtrent ikke hatt forkjølte barn i barnehagen i det hele! To ganger har vi testet ut dette, og vi er ikke i tvil om årsaken!

Skrevet

hmm når det trengs her hvertfall, sikkert to ganger i uka?

men badehåndkle der har jeg rutinen min sånn hvertfall:

dusjer, bruker en ny badehåndduk på håret, og håndduken jeg tørka håret med i går på kroppen.

så en gang i håret og en gang på kroppen så blir handduken kastet i skittentøyet :)

dusjer hver dag så blir jo brukt litt.

sambo bruker vel sin to ganger før han bytter.

Skrevet

Selv om man er ren på hendene når man tørker seg er disse hånklene en SKIKKELIG bakteriebombe, er faktisk ikke sånn at man er steril på hendene selv om man har vasket hendene i såpe! så på badet er småfuktige håndklær et ypperlig sted for bakterier å blomstre!

jeg skifter håndkle HVER dag og flere ganger hvis d trengs!

Hvertfall nå som man er gravid og går på toalettet VELDIG mange ganger i løpet av en dag, blir dette skiftet OFTE!!!!!

Skrevet

Jøss! Skulle tro folk drev hotell.... Jeg skifter IKKE så ofte som dere.... Men vi er ikke syke for det...

Skrevet

EN ting er sikkert, vi skifter når det trengs. Det blir ca en gang i uken. Jeg kan ikke dusje hver dag pga huden min. Dusjer annenhver dag og det holder fint. Og for de av dere som reagerer nå: vasker meg godt på de plassene som trengs de dagene jeg _ikke_ dusjer.

Jeg synes det blir ganske tullete å skifte håndkle etter en dusj, blir jo rimelig mye vaske og i disse miljødager??? Energiforbruket blir jo ekstremt høyt, gjør det ikke? Dårlig samvittighet? Jeg får hvertfall det dersom jeg "sløser".

Her velger jeg å være anonym, blir vel flådd levende nå...

Skrevet

Skifter hver 2-3 dag tenker jeg.

Skrevet

Er jo IKKE snakk om håndkle som man tørker kroppen med da!! men et som man tørker seg MANGE ganger(forhåpentlivis) på hendene med i løpet av en dag!!!

Skrevet

Ja, så at tråden i seg selv omhandlet håndhånklet, men det er mange som skifter håndkle etter en dusj også... det er bare å lese i tråden det.

Skrevet

Vi skifter når det trengs eller når jeg kommer på at det er lenge siden sist,ikke noe fast mønster!!

Og her er vi sjeldent syke!! Bank i bordet!!:)

Vi mennesker tåler litt bakterier... viktig å ikke ha et sterilt hjem!! Synes det ofte er så hysteri over bakterier... vi tåler litt:)

Badehåndkle kan jeg bruke over en uke og samboer et par ganger før han skifter, pga han dusjer etter trening hver dag og pakker håndkleet i bagen rett etter bruk for så å tørke det igjen når han kommer hjem!!

Skrevet

Hver sin smak. Jeg skifter alle håndkler ca én gang i uken. Vi har et litet håndkle ved vasken, men bruker som regel våre egne også til hendene, dvs det er bare din egen møkk på håndklet.

Vi har også et lite håndkle til gulvet.

På gjestebadet skifter jeg som regel én gang i uken også, har jo ikke så veldig mye folk på besøk....

Nå tror jeg jammen jeg skal sette på en vask! :D

Skrevet

Håndhåndkle skiftes 2 ganger i uken, dusjhåndkle engang i uken.

Skrevet

Skifter bare når jeg kommer på det / ser når det trengs. Er ikke særlig paranoid over et håndkle som bare jeg og mannen min bruker - vi har uansett høy immunitet mot hverandres bakterier. Skifter før og etter besøk da. Er mye mer paranoid når det gjelder mer offentlige områder - føler alltid for å vaske hendene etter å ha tatt buss (holdt i metallstenger o.l.), tatt i dørklinke på dør med stor trafikk, knapper på heis, blandebatteri på offentlig toalett e.l. - kan jeg unngå å ta på disse stedene med bar hånd så gjør jeg gjerne det. Har ikke vært syk på over 5 år, så det fungerer nå iallefall for meg.

...meeen det kan nok hende at ting endrer seg når vi får barn - og ikke minst når hun begynner i barnehagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...