Mayla;) Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Du kan spise reker i lake, men ikke ferske, eller fryste reker fra dunken i butikken
yvve73 Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Ja, ikke noe problem. Hvis du er usikker på hva du kan spise og ikke spise, ville jeg tatt en titt på matportalen.no
yvve73 Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Mayla23, dette er feil. Hvor har du hørt dette? Alle reker er kokte, og jeg har ikke lest noe sted at man ikke kan spise reker. Vil gjerne ha kildene dine.....
*Super*Mamman* Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Reker kan du spise ja:) Så bare kos deg du:) Rekene er kokte før en kjøper dem!
Swana Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Hmmmm....jeg har også hørt at man ikke skal spise reker.....................
HEMMELIG!!! Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Er det ikke bare når man ammer man ikke skal spise reker da?
NormaJean Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 mange hører mye om det meste. men få sjekker fakta. reker kan spises. kos deg:)
yvve73 Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Det er vel anbefalt å være litt forsiktig med reker når man ammer, pga utvikling av allergier. Men, jeg kommer til å prøve meg frem m.h.p slike ting. vi har ikke noe matallergi i familien, så jeg eliminerer matvarer for matvarer istedet hvis det blir noe problem med magevondt på den lille.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Tusen takk for svar jenter. Vi er blitt bedt på ferske reker til helga. Eller vet ikke om de er feske eller fråsne.... Men mener dere at jeg burde koke dem før jeg har dem å loffskiven eller bare drite i det å nyte et rekesmørbrød?
yvve73 Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Alle reker er jo kokt fra før. Jeg har hatt " rekeaften" flere ganger i svangerskapet. Ikke ødelegg rekene ved å koke dem en gang til!!!!!!!!!!
Mayla;) Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 Det har jeg hørt av ernæringsfysiologen...
mastermind Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 hør nå etter da! rekene er kokokokt fra før. spis de med god samvittighet. reker og loff med smeltet kryddersmør..... nam! vi skal på skalldyraften i helgen. gleder meg!
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 Ja. du kan spise reker. og de er selvfølgelig ikke råe. Da hadde du nok ikke ville spist dem. Før var det vanlig å ikke spise reker under graviditet og amming pga allergier. Man trodde det gikk an å forebygge allergier ved å unnlate å spise en del mat i svangerskapet. Dette har blitt tilbakevist av nyere forskning. Det er faktisk blitt vist at det forekommer mer allergi blant de som unngår matprodukter som skulle fremkalle allergi. Husker dessverre ikke hvor jeg fant forskningsartikkelen om dette, så kan nok ikke oppgi noen kilde.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Ja du kan det, mange missforstår fordi man som regel ikke kan spise reker imenst man ammer:-)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 5. februar 2008 #17 Skrevet 5. februar 2008 Lurt å nyte det imens du kan;-)
*bubbs* Skrevet 5. februar 2008 #18 Skrevet 5. februar 2008 De har gått bort i fra at det er farlig å spise skalldyr når man ammer også nå, så reker kan du spise hele veien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå