tigergutt<3 Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 siste mens første dag var 17\12 el ble målt først på dag 19 altså 4\1 på første tidlig ul var jeg ut fra el beregning 6+3, men gyn sa ca 5 1\2 uke. Skal ikke på første kontroll før om 3 uker og lurer på hva fastlegen min vil ta utgangspunkt i.
flypapir Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har også litt ulik utregning å forholde meg til (min beregning og innvendig ul sprika noe). Var på 1. kontroll i går, og der forholdt legen seg til første dag i siste mens, og at jeg har 28 dagers syklus. Dette blir en 3. dato, men det er den jeg skal prøve å forholde meg til nå fremover selv om jeg er litt uenig. Så blir den helle justert på ul..
tigergutt<3 Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2008 jeg tar utgangspunkt i min egen el beregning til jeg har vært på ul. Jeg vet jo at jeg ikke har 28 dagers sykluser så det blir jo helt feil å ta utgangspunkt i det.
flypapir Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Vet ikke hvordan det blir når du er så sikker på el. Jeg hadde kortere syklus de siste mnd etter at jeg mistet i høst, men kan på en måte ikke nekte på at syklusen den mnd var på 28 dager da alt var veldig ustabilt mtp blødninger ol...
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har hørt det at man ikke skal høre på termin som blir gitt på ul før ordinær ul. Det er fra fullgåtte 16uker og 20 uker at fosterene er likest og det er da de skal gi termin. Det var jm på ahus som sa til meg. Jeg måtte tilbake fordi jeg var 16+4 og hun kunne ikke sette termin! Jeg tror det er forskjellig praksis på akkurat det, venninna mi fikk termin da hun var 16+2, men den var feil, ungen kom jo 14dager før, og spriket på mens termin og ul termin var på 23dager... Jeg skal på ul den 26, da vil jeg være ca 10-11uker. Jeg kommer ikke til å regne annerledes enn jeg gjør før ordinær ul Fastlegen tror jeg vil ta utgangspunkt i siste mens frem til ordinær ul. Det var dette jeg fikk beskjed om da jeg gikk gravid sist, og den termin man får på ordinær ul, det er den som er gjeldende også. I forhold til foreldrepenger og permisjons tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå