Gå til innhold

hvor mye mer må far jobbe.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

for at det skal være nok til å bli fritatt fra alt husarbeid, mye ansvar og stell av barn.

Vi startet egen bedrift i 2006, da var tulla bare 18 mnd gammel. Bedriften gikk over all forventning og vi har siden den gang jobbet nesten livet av både helse og ekteskap, og kanskje en graviditet.

De fleste kranglene våre går på at han synes jeg jobber for lite og jeg synes han hjelper til for lite hjemme.

Vi har begge jobbet opp mot 70 timers uker, men han ligger nok 20 % over meg i arbeid med bedriften. Men så har jeg så å si alt ansvar på hjemmefronten. All husvask, klesvask. Planlegging av alt med barnehage og eventuelle møter der.

Jeg har et ønske om at vi skal roe det ned litt, og at han ikke trenger å jobbe så mye. Men har han rett til å bare legge bena på bordet og ikke gidde å rydde etter seg fordi han produserer litt mer timer enn meg ved bedriften vår......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette kjenner jeg meg veldig godt igjen i. etter mange diskusjoner om jobb og husarbeid tok vi en laaaaang prat. dette er virkelig å anbefale, får å finne ut hva man forventer av hverandre og også gå igjenom hvem som bør gjøre hva. vi hadde denne praten i førsten av desember og nå fungerer alt mye bedre og vi klarer nå å sette mer pris på hverandre og det blir morsomere å "hjelpe" hverandre. noe vi hadde bestemt oss for hvis ikke dette hjalp var å ta en uke med rolle bytte, dette fikk vi ikke gjort for det var ikke behov for det, men kjenner fler som har hatt veldig god hjelp av det, blir litt mer opps på hva den andre går igjenom. håper det ordner seg og får håpe dere ikke jobber av dere helsa, ekteskapet og graviditeten.

ps: det viktigste dere har er hverandre.

Skrevet

Hvis shappa går bra gjør dere det enkelt. ANSETT en hushjelp, som gjerne kommer to ganger i uka (kan da også vaske klær etc). Hvis dere kan kjøpe dere bort fra konflikter GJØR det!

Her i hus gjør vi det ganske enkelt, han lager mat, og på den tida det tar for han å lage mat og fikse kjøkken, vasker jeg klær, rydder litt etc. Da er det bare igjen å gå over gulvene et par ganger i uka....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...