Tommage♀♂ Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Hadde jentekveld her i helga, og siden en av dem er prøver og 2 gravide ble det en del gravid-snakk. Diskusjonen gled inn på å ta seg en fest før man visste at man var gravid, og da sa jeg det som jeg trodde alle tenkte: at det beste er vel å holde seg edru når en prøver å bli gravid, men at det går an å ta seg en fest når man har mensen og like etter. Etter forventet eggløsning bør man holde seg edru. Det ble omtrent enstemming vedtatt at det var en idiotisk tankegang, for tenk på alle de som ble gravide uten å prøve, som tok seg en fyllefest før de fant ut at de ventet barn! (barna deres ble jo helt ok, så hvorfor skulle ikke prøvernes barn bli det). Såh, hva gjorde dere/tenker dere om dette?
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Jeg var mye ute på fest da jeg gikk med nr en. Men drakk ikke annet et brus(drikker ikke alkohol ellers heller da). Og var favorittsjåfør!! Var full av energi og vi var første par ut med barn, så jeg holdt meg med vennene mine helt til to dager før fødselen. Men man drikker ikke alkohol da man er gravid, det er jo logisk da.
Gjest mphs Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har ikke festet på mange år, men ett glass rødvin frem til positiv test ser jeg ikke noe galt i siden ungen ikke er koblet på blodsystemet vårt så tidlig.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Vel, jeg fester veldig sjelden...2 ganger i året kanskje! Begge gangene jeg har blitt gravid har vært etter en fest:) Har ikke dårlig samvittighet overfor det, men jeg er en såkalt "sliter" da.... =)
Turid Laila Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Vi prøvde ikke på å bli gravid da. Men på den tiden så festet jeg hver helg fredag og lørdag og noen ganger i ukedagene. I begynnelsen av graviditeten var jeg mye dårlig, men på slutten dro vi på en del fester igjen. Da drakk ikke jeg da selvfølgelig
Fire småtroll Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er helt enig med deg og har gjort på samme måte. Har holdt meg helt unna alkohol så lenge jeg ikke har visst om jeg var gravid.
Honningmelon Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Jeg holdt meg selvfølgelig unna alkohol. Kunne ikke tenke meg noe annet.
MamiMaribel Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 De to første ukene av prøvingen var vi på ferie, og da drakk jeg to glass vin til middagen hver dag, hehe, men etter det drakk jeg ingenting. Det føltes best å la være.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er enig med venninnene dine, jeg. Man vet jo aldri hvor lang tid det kan ta før man faktisk blir gravid, og embryoet blir ikke påvirket av våre inntak før man er 6 uker på vei uansett. Da vet man jo stort sett at man er gravid også.
Alba44 Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Var på fest to ganger i prøvetiden, men det var da jeg sikkerhet visste at jeg ikke var gravid. Var jeg i tvil, holdet jeg meg unna.
trompetisten Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 Jeg var på fest ja... Tenkte ikke på at vi var "prøvere" på den måten.. Vi tok det som det kom, og det tok jo to lange år før det skjedde. Så holdningen ble nok mer sånn at det var ikke noe på gang likevel... Så mini her i huset var med på to fyllefester ja, og har aldri vært så dårlig i hele mitt liv. Var da bjellene begynte å ringe, for mensen var uregelmessig uansett. Men at jeg skulle bli så dårlig?!? Ikke rart, frøet lo jo å kjempet for harde livet og prøvde å si fra til meg
Minesmå:)+en til! Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 Jepp, var MYE ute... måte jo leve ut den "siste" ungdommen... hehe! Har ikke skadet her ivertfall..
meg & to små vampyrer Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 Jeg tenkte som hovedinnleger da jeg var prøver. Om man skulle bli gravid er det bedre å leve med tanken på at man ikke har gjort dette syns jeg. Me vi var ikke slitere og kan hende jeg hadde slakket mine prinsipper etter noen års prøving.. Men egentlig tviler jeg på det. Drikker omtrent ikke uansett.
blåbæret Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Jeg festet som vanlig. Tror man blir lettere gravid om man ikke stresser med å bli det jeg....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. februar 2008 #16 Skrevet 5. februar 2008 tja, jeg gjorde nok det. ble gravid på første forsøk og må innrømme at jeg tenkte det kom til å ta litt lenger tid så var vel litt festing før jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg laget til og med barn på fest.. høhø!
våken_om_natta Skrevet 5. februar 2008 #17 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har sluttet å drikke alkohol og ta migrenemedisin fra den dagen jeg har stått med positiv test i hånda! Ikke før!
LINM Skrevet 6. februar 2008 #18 Skrevet 6. februar 2008 Har prøvd å bli gravid i 3 år . Og kan da ikke la være og drikke litt i tilfelle jeg denne mnd skal plutselig bli gravid. Er nå blitt gravid. Drakk ca 2 ganger rundt nyttår, men da viste jeg ikke at jeg var gravid. Nå er det helt slutt. Men for de som prøver over mnd og år kan ikke bare tenke at jeg kan ikke drikke i tilfelle jeg er gravid.Må kose seg litt i en slik deppa prøveperiode som går over lang tid.
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #19 Skrevet 6. februar 2008 Jeg er av den "kjedelige" sorten som kun tok alkoholholdige drinker før eggeløsning. Men jeg dro gjerne ut på byen selv som gravid så lenge jeg orket det, men jeg holdt meg til munkholm og solo :-D
wirre;o) Skrevet 6. februar 2008 #20 Skrevet 6. februar 2008 Jeg drakk, og hadde en skikkelig rotbløyte like etter at befruktningen hadde funnet sted ( iallefall ihht termin). Jeg var selvfølgelig uvitende. Men det er ingen unnskyldning. Og med tanke på den prosessen vi er inne i, med lillewirre som er "syndromsuspekt", vil jeg aldri kunne tilgi meg selv. For jeg er vel vitende om at min ubetenksomhet og egoisme kan være en del av årsaken til dette. P.S. Tar du en kikk på ett dikt til jeg har laget???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå