Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er i uke 34, og mange sier til meg at det er nå magen begynner å vokse for fult, men føler ikke den gjør det hos meg. Var hos jordmor i går, og i følge symfyse målet har jeg vokst litt mindre enn jeg skulle... Dette får meg til å tenke litt, men jordmor sa ingen ting, så da er vel kanskje alt i orden...??
MamiMaribel Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er bare i uke 32, men jeg håper virkelig ikke at magen skal vokse så UTROLIG mye mer - da har jeg rett og slett ikke fantasi til å forestille meg hvor stor magen kommer til å bli........ For den er nemlig ganske så stor allerede.........:-) Skal spørre legen om dette i neste uke! :-)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Magen min har vokst masse nå de siste 2 ukene!!!! Det begynte sånn ca da jeg kom i uke 35-36! Jeg er 37+5 idag!
Gjest mphs Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er 33 uker nå og husker fra sist at magen kommer til å vokse mye nå på slutten for det er nå ungen skal legge på seg vekten på mellom 1,5 og 2,5 kg før fødsel.
Februarmoren Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Ungen legger jo på seg mer de siste ukene, men jeg er i uke 38 og har heller ikke merket at den har vokst noe merkbart fortere nå enn før. Det er vel heller at det blir trangere inni magen for ungen. Om du har sett på SF-mål -grafen, skal den jo flate litt ut på slutten..Så ingen grunn til bekymring
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Ja! Trodde helt ærlig at magen var "ferdigvokst" nå, men oppdaget plutselig når jeg skulle ta på jakka at det sprenger mer på ... Har enda tre uker igjen ... pluss evt overtid. Huff.
grolla Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Det er faktisk helt utrolig hvor mye denne magen vokser de siste tre-fire ukene! Den blir virkelig svær!!!! Husker det fra sist også, syntes liksom den var stor nok i uke 33-34, men så tok det fart ja! Men det er vel forskjell på oss.
wjkcg Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Ja! I uke 35 nå og føler at mageskinnet strekkes for å holde følge med den store magen. Men det går sikkert litt i rykk og napp hos alle. Det tempoet her kan ikke fortsette i fem uker til, så jeg satser på en voksepause snart. Tar sikkert av hos deg snart og, så bare nyt det så lenge du kan at magen ikke er abnormt stor : )
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 hhmmm..... føler magen min er stor nok nå... å ikje noe bedre når alt presser opp i ribbeinan... men vet at magen blir ennå større... så nyde så lenge den ennå er "liten"
Leirha Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Jeg syns nå min har vokst jevnt hele veien. Det var ikke sånn at etter uke 34 så ble den enorm.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Min har også vokst veldig jevnt. Er i uke 38 nå, og er faktisk inne i den perioden i svangerskapet hvor jeg har lagt på meg minst. Bare 1 kilo siden jul. Føler ikke magen på noe tidspunkt har eksplodert, og får fortsatt såvidt kneppet den jakka jeg trodde ikke holdt lenger enn til jul.... Men har et par uker igjen, så ting kan vel skje fortsatt.... SF-målene mine er helt fine.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. februar 2008 #12 Skrevet 6. februar 2008 Uke 37+3 og synes ikke magen enkli vokser så mye, men legen synes det da sf målet hadde steget mer enn det burde. Burde flate ut på slutten, noe jeg ikke gjorde...
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 6. februar 2008 #13 Skrevet 6. februar 2008 I mine svangerskap har magen vokst mest ml uke 20-30. Etter og før har veksten vært minimal.. Har nok "tært" litt på det jeg har lagt på meg ml uke 20-30 i siste trimester, da babyen vokser mye, men synes bare magen har blitt hardere, og ikke større... har heller ikke brukt å gå opp noe særlig mer etter ca 30.uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå