Gå til innhold

Hjertelyd


Hanne76

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg lurer på hvor langt man må være på vei for å kunne høre hjertelyden? Jeg er 8 uker på vei nå, skal til legen om 2 uker. Er det mulig å høre hjertelyden da?

Har en gutt fra før av, han er fem år snart så det begynner å bli en stund siden sist jeg var gravid :-)

 

Håper noen har et svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Ja du kan høre hjertelyden når du er 8 uker på vei. Jeg var på innvendig UL, når jeg var 5+6 ca.... Å da så jeg en liten skatt der inne på 5 mm, å hjerte slo å slo. Å alt så bare fint ut! :):):) Du finner ut også ut dette, hvis du leser litt under fra uke til uke... :) Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er nå 10+3 og var til legen forrige uke, og han brukte slik doppler for å sjekke om vi kunne høre hjertelyd. Han sa at siden jeg ikke har så mye fett på magen at vi kunne høre det bedre. Men vi hørte ingenting, men han forberedte meg på det. Han sa før vi satte i gang at man ikke må bekymre seg dersom man ikke hører noe, det er veldig ulikt når man hører dette.

 

Så jeg ville bare si til deg at du ikke må bekymre deg om du ikke hører noe, det er veldig forskjellig fra person til person. På innvendig ultralyd tror jeg man han sjekke dette bedre.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...