Gå til innhold

Jeg trenger sparetips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi forloet oss bestemte vi oss for å gifte oss 3 år senere.

Da skulle vi få tid til å kjøpe hus, bil og spare opp litt igjen til bryllupet...

Det gikk dårlig.. ;)

Nå er det 1 og 1/2 år igjen og, ja.. Kort sagt, vi har så og si ingen penger!

MEN, vi vil ikke utsett bryllupet. Det viktigste er vel at vi gifter oss, ikke at vi har en storslagen fest..

Det synes hvertfall vi. HVORDAN KAN VI FÅ TIL Å GIFTE OSS?

Dette er det viktigste for meg:

-gifte meg med min kjære i kirka

-dele begivenheten med familien (tror vi blir mellom 60-70 eller 30..)

-middag (trenger ikke være fancy og dyr)

-god drikke, både brus og alkohol

-ordentlig brudekjole, ny dress til mannen og fiiine klær til ungene

Vil ha et morsomt bryllup, ikke noe stift. Vi skal ha det koselig og gøy, det er veldig iktig.

Lurer på om vi skal ha live musikk så vi kan danse, danse, danse.. :)

Kom med masse tips på hvordan man kan gifte seg billig, med masse familie og venner og ha en FLOTT bryllupsdag??

Mvh bryllups-jenta :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mange sparetips men vet ikke helt hvor jeg skal begynne...

* Invitasjoner - lag de selv. Mange gode tips på nettet.

* Lei lokale at sted dere kan lage maten selv. Mye billigere enn å leie full pakke.

* Kjenner du noen kokker? Om du gjør spør de om de kan lage maten...

Dette var vanskelig, send meg en pm om når du skal gifte deg og hvor, kanskje jeg kan hjelpe deg litt....

:o)

Skrevet

vi skal gifte oss 1 april,midt i uka...vi ville ikke ha det for stivt og høytidelig...vi ville også ha et lite bryllup, med nærmeste venner og familie, 30 stikk...tenkte ikke over det,men bryllupet vart faktisk billigere å ha en tirsdag enn en lørdag...fekk selve bryllupet til havl pris på et fint hotell... 475 pr pers...(middag,dessært,kaffe,drikke,men ikke alkohol) bryllupet kommer tilsammen på 50 tusen...(fotografen kom på 15 000,skal fotografen koste så mye?!? fotografen koster mere enn selve bryllupet)

Skrevet

Dersom det er 1,5 år igjen til bryllupet og dere begge er i full jobb er det neppe noe problem å spare. Vi bestemte oss for å sette av et fast beløp hver måned - 5000 fra hver - og det gikk helt greit. Vi har en helt alminnelig inntekt, leilighet, men ikke barn og bil. Uansett, sett av så mye dere kan klare og vær knallharde på det, så får dere heller tenke mer økonomisk på innkjøp av andre ting som mat og klær.

Skrevet

nå ble jeg veldig nyskjerrig på anonym 11:47. :-) det er utrolig flott at dere kan spare 5000 mnd hver. kan jeg spørre hva du jobber innenfor og hvor mye du får utbetalt hver mnd? etter regninger, forsikringer, osv osv hvor mye har du å leve for da?

Skrevet

- Sett av penger hver mnd....10 000,- i mnd var MYE, sett av det dere klarer

- Tenk prioritering før dere bruker penger

- Kjøp en flaske alkohol ved hver lønningsdag (små kjøp merkes ikke så godt på lommeboka :-) )

Skrevet

god idè det med å kjøpe litt vin i mnd! egentlig ganske genialt!!! :-)

Skrevet

HI her..

Takk for masse svar dere.

Hva slags mat synes dere er ok i et bryllup?

er kylling ok?

gryterett eller lasagne uakseptabelt?

koldtbord?

"spleisefest" alle ta med seg noe lite hver (mat eller kake) også står vi for resten? trenger mye og god planlegging men..

og til opplysning, jeg har hittil spart opp 10 tusen.. Jeg setter litt inn på sparekonto når jeg kan. Men det blir ike så mye.

har jo huslånet, bilutgifter, 2 unger og jeg har 50 % stillig, kasse jobb...

Skrevet

Anonym 11:47 her. Jeg får utbetalt 18.000 i mnd som advokatsekretær, han 17.000 som omsorgsarbeider, til sammen 35.000 i mnd. Av og til mer i forbindelse med overtidsarbeid, ekstravakter o.l. Faste regninger som boliglån, husleie og strøm pleier ligge på 11.000 i mnd, så da har vi altså 24.000 igjen, så setter vi av 10.000, da er det fortsatt 14.000 igjen å leve for, samt til å dekke telefonregning, t-banekort, treningssenter, mat - mer enn nok for oss :-)

Skrevet

Ikke bruk penger på pynt i kirka, de er som regel fine nok som de er!

Lån service med venner eller der dere skal være. Gå for hvitt! Kjøp hvite laken og bruk som duker og evt. lag servietter (fram med saks og symaskin! :-) ). Pynt med røde roser. Enkelt og stilrent.

Du kan ha koldtbord, og da kan du få venner til å lage noe av maten og kakene.

Ang. musikk så liker jeg ikke "live" musikk... Det blir så mye som jeg ikke kan danse til... Jeg ville heller ha satset på å laste ned så mye musikk som mulig til en laptop, og så koblet den opp til et anlegg. Høytalere kan sikkert lånes hos venner, om dere har for små selv- Husk å få med en subwoofer for bassen! :-)

Men ta å sett opp en spareplan. Dere kan sikkert klare å spare mer enn dere tror! Og snakk med venner og familie om de kan ta på seg noe ansvar før og på selve dagen, samt om de kjenner noen som kan hjelpe. Tenker på mat, pådekking og pynting, hjelpe til med påfyll av mat og annet under selve festen, fotografering, rydding etter festen...

Lykke til med planleggingen!

Skrevet

takk.

satt faktisk å hørte på musikk for 10 min siden og fant ut at det er så mange sanger fra forskjellige band som vi har minner fra som vi bare må ha med.. :) så må visst droppe live musikk ja.. :)

å, vi har store nok høytalere!! hehehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...