Gå til innhold

Noen gravide og koniserte her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen spesielle forhåndsregler man skal ta når man blir gravid igjen etter en konisering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er konisert?

Skrevet

Jeg ble konisert for to år siden med medium slynge. Gynekologen min sier det ikke innebærer noen for for komplikasjoner dersom vi vil ha flere barn. Nå koniserer de med laser og trenger ikke ta så mye av livmorhalsen som de gjorde tidligere når de brukte kniv.

Skrevet

Jeg er konisert og gravid. Lurer bare litt på dette med bæring av barn man har fra før osv...

Skrevet

Jeg ble konisert forrige uke, og legen sa at det ikke var noe jeg skulle ta hensyn til dersom jeg blir gravid senere en gang. Det er jo en liten risiko for å føde for tidlig, men han sa at det ikke er noe jeg kan gjøre for å forhindre en evt. for tidlig fødsel, og at dette var ekstremt sjeldent også.. Mer vet jeg ikke. Kjenner at jeg nok kommer til å være litt forsiktig om jeg skal bli gravid igjen en gang. Nå har vi jo vært gjennom en prøverørsbehandling for å få vår vakre tulle, så det er jo ikke sikkert det blir aktuelt

Jeg tror nok du godt kan bære ditt tidligere barn selv om du er konisert, men kanskje du pga bekkenet ditt osv. i tillegg til at du kanskje er redd for å føde for tidlig burde la han/henne gjøre det som er mulig på egenhånd (inn/ut av bil etc)?

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg ble konisert i november 2006 og ble gravid i januar 2007. Fikk ingen beskjed om å ikke bære osv. Fikk derimot beskjed om at jeg var blitt gravid igjen litt for fort etter koniseringen.

Men;

3 uker før termin var jeg på sjekk og de oppdaget motstand i navlestrengen, noe som gjorde at de ville sette fødselen igang. Jeg ble sjekket for å se om det var noe åpning, og de fant at det var flatet ut, men ingenting åpning. Ikke helt sikker men det var noe iallefall. Noe som ikke stemte. Legen lurte veldig så jeg før han etter en stund sa; er du konisert?

Og det sto jo på helsekortet det da, men de hadde ikke sett eller lagt vekt på det før.

Så da jeg skulle bli satt igang "åpnet" de meg for hånd! Legen lirket inn fingre og tøyet og bøyde for å få åpning nok til å feste elektroden på babyens hode (den som gjør at de kan følge med på babyens hjerte osv). Dette gjorde de sikkert 4-5 ganger for det var ikke så lett. Og det var iallefall ikke behagelig.

Mener ikke at dette skjer deg, men at det i dette kan ligge at fødselen kanskje ikke starter slik kroppen i utgangspunktet hadde tenkt. At enkelte deler av kroppen kanskje ikke oppfører seg slik som vanlig.

Bare et tips at du sørger for at de tar koniseringen med i betraktningen.

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...