sydilla Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Jeg skulle bare på sjekk på føden og få litt akupunktur. Men siden jeg hadde 5 cm åpning og har gått med masse rier og tull i ukervis ville ikke jordmor at jeg skulle dra hjem. Hun ville sette i gang fødselen ved å ta vannet. 2 timer etterpå hadde vi ordna barnevakt og mannen min var på plass. Jordmor tok vannet og etter 20 min begynte riene å komme ganske rolig og forsiktig. Etter enda 20 min fikk jeg komme opp i badekaret, det var sinnsykt deilig for da kom riene med 3 min mellom og varte i 1 1/2 min. 20 - 30 min seinere begynte jeg å kjenne at det presset på og jormor sjekket åpningen - 9 cm og like etter kunne jeg begynne å presse. Etter 20 min fikk jeg beskjed om at det var best at jeg kom opp av badekaret og over på fødekrakk, for jeg klarte ikke å presse godt nok. Jeg hadde ikke krefter igjen, utslitt som jeg var etter uker for ikke å si måneder med masse maserier og falske alarmer. Men heldigvis jobbet tyngdekraften og kroppen av seg selv. 10 laaaaaange minutter seinere kom prinsen! 1 time og 50 min etter at de tok vannet, 1 time og 30 min med rier... Kjenner jeg er fryktlig glad for at fødslen begynte i kontrollerte former på sykehuset - ikke mens jeg var hjemme aleine med mannen på jobb...Ser for meg pressrier i heisen opp... og veldig takknemlig over at det finnes jordmødre som tar på alvor at en faktisk blir sliten av å gå med masse rier i ukesvis! Så dere (3 gangs) som kjenner dere blir slitne av all luringen - si i fra! Det er ikke ok å ikke ha krefter til å føde...
Tassen79 Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Så flott! Hørtes ut dom en veldig fin fødsel! Gratulerer så mye!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 gratulerer med prinsen,det var jammen en rask fødsel.kos dere masse i tiden fremover.
Labambie Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Oi! Så utrolig fint at det endte sånn! Og gratulerer så masse med en gutt! Hva var de vitale målene? En radig og fin fødsel på deg,når den først satte i gang. Skjønner at det må ha vært slitsomt å ha gått så lenge å venta.. Blir sliten ja.. Stor klem
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Gratulerer så mye med den lille prinsen ) Han kom fort ja... lykke til og kose dere masse )
tudeluuu Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 ååå, gratulerer! følte meg veldig hjemme i din situasjon.. har gått med maserier i 3 uker nå ( er 2.gangs), og er fryktelig sliten i kroppen.. har hatt noen dagers pause nå, så i natt kan babyen komme.. Har det ikke skjedd noe innen helgen er over, så skal jeg jammen be de sette det igang.. orker ikke mer slit.. kroppen må snart få hvile!! =) Gratulerer med prinsen din!! =)
sydilla Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2008 ja, vi er kjempe glade - for han kunne jo kommet i uke 31... Nå var han blitt 53 cm og 3700 gram, altså 2 kg større enn han kunne vært første gang han prøvde seg!
Labambie Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Grøss,mammamora... Derfor jeg sier det er godt det endte sånn.. Fin størrelse på han nå da! Nå er det bare å kose seg!!! :)
Kakebakesøte Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Gratulerer med prinsen og vel overstått! Tror så absolutt man har fordel i å være fleregangsfødene, da står man litt mer på krava enn om man er førstegangs. Kos dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå