§iris§ Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 jeg har flyttet fra min hjem plass og ser ikke så ofte til mine gamle venner.. jeg ser at jeg trenger noen å ha atme meg uten om min egen familie. no trudde jeg at jeg hadde funnet noen venner her men jeg ser no at dem ikke er det. dem har dolket meg i ryggen.. Jeg trudde man var ferdig med baksnakking og slike ting når man begynte å bli litt gammel jeg.. men nei der tok jeg feil.. Dette gjør til at jeg ikke trives her lengere.. for jeg trenger noen å finne på ting med jeg å.. men det er vel sant det folk sier.. det er vanskelig å være ny på en plass.. hvorfor skal det være slik? går det ikke ann at folk kommer overrens da.. uten baksnakking og slike ting.. blir frustruert jeg..
☆Anonymia☆ Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 baksnakking osv kommr man ikke unna uansett alder virker det som.. og ja,det er veldig vanskelig å finne gode venner.. mange av vennene mine er mindre gode venner enn noen jeg har på internett faktisk.
Zupermam Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 hm ja, det er ikke lett å finne nye venner, iallefall ikke når man har blitt voksen. Du får bare prøve og finne noen nye, er det ikke noe kurs, aktiviteter, noe du kan melde deg inn i der du bor da? Og så må du nok være litt mer skeptisk når du møter nye mennesker, kanskje ikke utlevere deg så mye med en gang?
fleXibel Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Synes det er vanskelig å komme i kontakt med folk jeg etter at en begynner å dra på årene.. Har bodd i samma by i snart 4 år og kjenner nesten ingen..
TurangaLeela Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Jeg kjenner meg godt igjen, men jeg har ikke flyttet til noen ny plass. Etter jeg slutta med skole og begynnte i jobb, synes jeg det er vanskelig å finne venner. Har ikke funnet en venn innen jobb, har jobba i ca 7 år nå. Jeg har ikke vært den mest engasjerte heller, men fant liksom alltid kjemi med folk da jeg gikk på skolen og invt. på fest osv. Fikk flere venner etter jeg fikk barn, og det har vært positivt.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Gode venner er ikkje enkelt å finne seg, eg har kanskje eit par stykker, men ingen som bur her. Her blir det kun gode arbeidskollegaer. Men eg er så heldig at eg har ein kjempe god venn i kjæresten min. Han er ein god støtte for meg, og omvendt. + at eg har familien min og go jenta mi, så klarer meg fint. Som deg er eg ikkje noko særlig glad i baksnakking, holder meg unna den slags. Dei som vil baksnakke får berre gjere det, eg bryr meg lite om det, men som igjen er med på at eg passer meg for kva eg forteller til alle. Du får flytte hit så kanskje vi to kan vere venner.
§iris§ Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2008 jeg har heldigvis ikke sagt så mye.. jeg har kjent dem i snart 2 år.. føler at jeg kjenner dem godt siden vi jobber sammen.. jeg vet en del om dem jeg å.. men jeg velger å ikke si noe tilbake.. holder meg for god til det.. men dem merka at jeg holdt meg unna dem og dem spurte om jeg villa snakke om hva som gjor meg så lei meg.. men jeg sa nei.. men vi får se hvordan det utvikler seg.. jeg har heldigvis ei som jeg føler er ei god venninne.. men hun har små barn i forhold til meg enda så hun har ikke så mye tid.. det som er så synt er at min mann har en jobb som han må plutselig dra og da kan ikke jeg være bort på ting.. jeg kan bare gjøre ting spontant.. hvis det var det det heter hehe.. jeg er jo veldig lett å snakke med og jeg har en del kunder som jeg får snakka skit med.. men jeg savner å ha noen å finne på ting med..
tonebf Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 jeg har heller ikke mange venner... o med barn er det nesten ingen skulle gjerne hatt noen virkelig som var her, og som jeg kunne være for =) mye baksnakking her ogs¨å, liten bygd
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Er det nokon som vil ha ei å prate med så er eg no her. Er ei ganske så open jente, og holder ting for meg sjølv. Sjølvsagt er det ikkje alle man har like god kjemi med, men sånt merker man jo ganske så fort. Sitter no mykje aleine på kveldene, og da er jo pcen god å ha.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Vet hvordan du har det! Har bodd her i et år (eid huset i 1 år i morgen faktisk), og er ikke på hils med naboene engang, og vi bor tett!! Ikke bare bare og skulle måtte dra avgårde heller, når man har en baby på 5 mnd, og en storesøster i bhg, som "må" hentes kl 15...
tonebf Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 du er alenemor du riwer? sitter selv mye alene på kvelden
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 Eg er aleinemor, vert det i snart 1 år. Så blir mykje innesitting på kveldene. Men merker eg er mykje heime også dei helgene eg er barnefri, er da eg merker kor trøtt eg er. Og eg synest alltid at det er kos å snakke med andre mennesker, kjenner gjerne få i samme situsjon som meg. Er veldig kjekt å dele erfaringer.
tonebf Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 vært alene i snart 3år...ble alene rett etter jeg ble gravid (: mange ensome kvelder.... glad jeg har nett kunne jo pratet på msn...?
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Kjenner meg utrolig godt igjen der, det skal jeg love deg.. Har ei veeeeeldig god venninne (jeg ser henne som det ihvertfall) her på nett som jeg kan prate med om himmel og jord! Men ironisk nok så har vi aldri møtt,hehe. Hu bor i hjembyen min (og jeg er der titt og ofte) og gleder meg til den dagen jeg møter henne ) Vi ble kjent da vi gikk med våres første barn og nå er vi gravide med nr 2 og har termin 3 dager mellomrom!! Men i virkeligheten har jeg 2 venninner og det er det.. Men bedre å ha FÅ gode venner enn maaaange ikkesågode venner hvor bor du? trenger flere venner jeg
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #16 Skrevet 5. februar 2008 Har forresten bodd her jeg bor nå siden juni 06!!
Gjest irismor Skrevet 5. februar 2008 #18 Skrevet 5. februar 2008 Er det ingen av dere som bor i nærheten av hverandre da =) Jeg fant min bestevenninne her inne. For ca ett år siden var det en del her inne som savnet en god venninne. Da var det ei som tok på seg den oppgaven å prøve å "pare" venninner. vi var mange som sendte henne en mail og hun fant ei i passende alder og ikke for langt unna hverandre. Kjempe flott gjort av henne.
To gull og en på vei Skrevet 5. februar 2008 #19 Skrevet 5. februar 2008 Jeg henger meg på her også. Har bodd på samme sted i 2 år nå, er på hils med naboene, men ingen av de er på min alder eller har barn så små som mi tulle. Jeg har heldigvis en fantastisk samboer og søster, og jeg har jo flere venninner, men jeg savner en god venninne som er der når jeg vil/trenger det og motsatt. Mitt problem er at jeg er litt forsiktig når jeg treffer nye folk og det tar tid før jeg åpner meg. Jeg vet at burde være mer frempå, men det er sånn jeg er!
§iris§ Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 5. februar 2008 jeg bor 1 1/2 time unna trondheim sånn ca..
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. februar 2008 #21 Skrevet 5. februar 2008 tonebf: har jeg deg på msn?? Har noen på msn fra hjemstedet, som jeg ikke snakker med, har gått litt i surr.. er jo fra vestfold jeg og
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 5. februar 2008 #22 Skrevet 5. februar 2008 Gode venner vokser ikke på trær. Ta godt vare på det få man har, som man kan betro seg til og dele alt med.
Gjest Lille jenta mi Skrevet 5. februar 2008 #23 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er veldig skeptisk til nye folk, p.g.a som du sier..baksnakking og folk som viser seg og være annerledes enn det du trodde...det forsvinner ikke alltid med alderen ser du! Jeg har 2 gode venniner heldigvis, og ei vennine som bor i nabolaget..det holder jo det, men skulle gjerne hatt flere gode venniner! Men de er vokser IKKE på trær.....
§iris§ Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #24 Skrevet 5. februar 2008 nei merker det ja.. har ei som har hytte her som jeg har kjent siden barneskolen.. og det er jeg veldig glad for..
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #25 Skrevet 5. februar 2008 Så "godt" å se det ikke bare er meg... Jeg har bodd i Oslo i 2 år snart og har ikke blitt kjent med noen! Hvd er det mulig spør de fra hjemstedet mitt og tror sikkert ikke jeg har forsøkt. Når man har barn er det enda mer vanskelig i denne byen tror jeg. Gikk på barselgrupper osv men klaffet ikke med noen der desverre, de var alle veldig mye eldre enn meg og med helt andre interesser. Så jeg snakker velig mye i tlf med venniner som ikke bor her...varm i ørene ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå