flypapir Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Tulla måtte hentes i bhg på fredag da hun kastet opp. Hun kastet opp flere ganger hjemme den kvelden, men natta gikk heldigvis greit. Hun hadde i tillegg noe feber. Lørdag hadde hun feber og var veldig redusert. Spiste så og si ingen ting, sov masse, orker ikke gå noe osv. Søndag var feberen borte, men hun var fremdeles sliten og hadde diare. Spiste nesten ingen ting denne dagen heller. I går (mandag) virket hun piggere, men sliten. Spiste litt, men ikke mye. I dag sendte vi henne i bhg da vi tenkte hun var sliten av å gå hjememe. De ringte fra bhg og hun måtte hentes, hun var slapp og sliten. Hun var i tillegg løs i magen. Nå i kveld kastet hun opp igjen.... Det jeg lurer på er om dette er "normal" omgangssyke? Synes den sitter så hardt i. Hadde forventet at det skulle gå over raskere... Hun er ganske slapp og sover mer enn vanlig. Drikker masse og har våte bleier.... I tillegg synes jeg hun lukter annerledes enn hun pleier, søtt på en måte...? Ser veldig godt at hun har gått ned i vekt, og jeg begynner å bli litt bekymret for henne..... Takk for svar..
Gjest irismor Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Snuppa har hatt omganssyken siden lørdag. Ta og bestill en time hos legen ikke dumt med en sjekk.
flypapir Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2008 Har hun kastet opp siden lørdag? Diare? Tulla her kastet jo kun opp fredag og i dag. Har hatt en bleie m avføring om dagen, men den har vært veldig løs. Kommer kanskje av at hun nesten ikke spiser? Prøver å gi henne noe som binder vesken også... Hmm, ikke lett med disse små..
Verbena Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Mine to har værtfall ofte tilbakefall ved omgangssyke, når de er begynt å spise igjen... Da kommer det gjerne en runde med suppemage... Husk på at de kan ha det i kroppen en stund uten å spy/ha dårlig mage. Så ikke send de i barnehagen før det har gåttt 48timer fra siste oppkast/våte bleie. Smitter så sinsykt fort spesielt på småbarn fordi at de spiser på alt mulig rart nå. Så vil du unngå å få det igjen om bare ei uke, hold ungen hjemme til du er sikker. Selvom det virker som hun kjeder seg! 4 dager (over helg) er uansett ikke lenge borte fra barnehagen, prøv heler å gjøre ting med henne hjemme som ikke er så fysiske.
flypapir Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2008 Godt å vite at det er vanlig med tilbakefall... Er nok det hun har nå. Var nok litt snare med å sende henne i bhg ja, men er første gangen vi har omgangssyke i hus så er litt usikker på hva som er vanlig! Satser på å holde henne hjemme til over helgen nå hvertfall, og håpe at hun er klar for litt lek og moro med de andre på mandagen!
Verbena Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 I høst hadde avdelingen til mini og nabo-avdelingen som de deler graderobe med og er mye sammen med nesten ikke frisk onger i 3uker. De fleste ungene og familiene hadde 2runder med omgangssjuke. For å få bukt med det måtte de vaske ned og desinfisere avdelingene. Selvfølgelig et skrekk eksempel, men det var grusomt å ha nesten 3uker tilsammen der vi og eller ungene var syke...Har aldri vasket så mye sengeklær å håndduker på 3uker i hele mitt liv...
flypapir Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2008 Uff, pyton det der! Jeg snakket med de i bhg i dag og der er ingen andre av ungene syke. Eneste er ei voksen som har vært dårlig i helgen. Både jeg og mannen jobber med barn /ungdom så vi omgås nommange ulike bakterier og har (foreløpig) sluppet unna...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå