mum&boyz Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Er i uke 27 og har mye kynnere, noen kraftigere enn andre... Jordmor sa at jeg måtte bare knipe igjen til begynnelsen av april når jeg er ca 35uker på vei... hoff så nå er jeg ekstra bekymra! Virka jo som hu trudde jeg kom til å føde før tiden.. jaja... er vel bare å ta det med ro....
smuppemor Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Har også mye kynnere...er 23+3. Noen som bare strammer og "er der", men andre er kraftigere, kommer så plutselig at jeg automatisk holder pusten litt(...er vel heller da en bør øve på å puste jevnt...??)...Har hørt/lest at d er flere herinne som ahr en del kynnere...virker som d er normalt.. Jeg skal til jordmor på torsdag og tenkte jeg skulle snakke om dettte da... Har og kjent siste uka at jeg av og til kjenner et press i skjeden...ikke samtidig med kynnerene, men av og til ellers...tenkte jeg kan jo spørre deg som er komt litt lenger enn meg om du vet om dette er normalt på denne tiden i svangerskapet? Har to barn fra før, men 6 år siden siste, så d meste fra da er glemt...
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har også begynt å få en god del kynnere de siste dagene. Er bare 17 uker på vei, så syns det er litt tidlig. Blir litt bekymret. I sist svangerskap hadde jeg veldig mye kynnere, men litt senere. Måtte bli satt i gang og fødte 15 dager etter termin, så tror ikke det trenger å være en sammenheng mellom mye kynnere og tidlig fødsel. Fikk mye kynnere spesielt når jeg stresset.
mum&boyz Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2008 Jeg hadde endel kynnere da jeg var 25-26uker på vei med forrige mann også, men de var verst akkurat da.. ikke så ille da jeg var over 30uker! Denne gangen er det oftest om kvelden jeg får skikkelig "tak" og rett og slett må legge meg ned og bli liggende.. Jordmor sa noe om å ikke la kynnerne utvikle seg til noe mer og at det var viktig å ta det med ro om de var onde, og ikke stresse videre.. Om man er tynn kjenner man og kynnerne ekstra godt, det i tillegg til at man er flergangs.. Jeg synes kynnerne jeg kan ha til tider er vondere enn riene på 2-3cm åpning.. Så det at kynnere ikke kan gjøre vondt er bare TULL! Har kynnere ellers om dagen hvor magen bare blir hard.. og ikke noe vond!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå