Gå til innhold

Noen med erfaring med å føde i vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å føde i vann denne gangen, men vil gjerne høre om dere andre har gode eller dårlige erfaringer med det? Eller er det noen som har brukt vann som smertelindring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg brukte det som smertelindring, ville egentlig føde i vann også, men var for kort(158 cm) så jeg fikk liksom ikke hjelpt til. som smertelindring er det kjempebra.. tror ikke jeg kunne klart meg uten..

anbefales!!

Skrevet

Jeg har aldri prøvd,men var bestemt på at jeg skulle føde i vann sist gang. Men når alt var i gang så var det det siste jeg kunne tenke meg å gjør mens det stod på..he he...Og jeg som var så bestemt på dette på forhånd! Rart..:-)

Skrevet

Septemberbaby: hva mener du med for kort? skjønner ikke helt hvordan man kan være for kort? jeg er da bare 4 cm lengre enn deg så jeg ble litt usikker på om det er noe man burde forholde seg til?

For jeg og vil føde i vann hvis jeg har muligheten.

Skrevet

Har vært i karet de to siste fødslene (er forøvrig 158 jeg og - så den skjønner jeg ikke helt).

Det er en befriende følelse å være oppi der - det er smertelindrende og kroppen føles lett og fin.

nr 2 ble forløst i vannet. Helt fantastisk! Kroppen jobba kjempe godt, og som sagt, for en med bekkenløsning som jeg er vann helt flott. Dessuten er det den fødselen med minst søl... alt blod ble jo vaska vekk med en gang!

nr 3 ble litt annerledes en jeghadde tenkt. Var i vannet til godt ut i pressinga. Men fordi en får litt mindre hjelp av tyngdekraften når en ligger i vannet + at det er litt mer keitete for jormor å hjelpe deg å ha beina godt nok fra hverandre, måtte jeg "på land" på de siste 4 riene. Jeg hadde ikke nok krefter til å klare meg uten tyngdekrefter!

Bare vær litt innstilt på at de er litt "strenge" på at alt skal funke optimalt før de forløser i vann - så slipper du å bli kjempe skuffa hvis du må opp :-)

Skrevet

Jeg fikk nr to for to uker siden og fødet i badekar. Jeg syntes det var en veldig fin og spesiell opplevelse. Fødselen tok tre timer så det gikk veldig greit. Hvet ikke om jeg hadde gjort det første gangen for da hvet man liksom ikke hva man går til. Men det kan absolutt anbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...