Gå til innhold

Boblebad og svømmebasseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal på SPA til helgen ifbm et seminar, og har hørt litt forskjellig ift om det er lurt å ta boblebad når jeg er gravid? Er i uke 29.

Bassengtrening anbefales jo for oss med bekkenløsning, og det er vel ikke mer bakterier i et basseng på et SPA enn i f eks en svømmehall?

Blir glad for svar, har jo ikke lyst til å utsette knøttet for infeksjonsfare nå i siste innspurt!!

Tenk at jeg er i 3 trimester allerede, det har gått så fort!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slenger meg på den her.. Lurer også på om bassengsvømming e noe særlig mot slutten... Er 37+6 idag...

Skrevet

Så lenge slimproppen og vannet ikke har gått, er det helt stengt inn, så kos deg på spa!

Skrevet

Svømmebasseng skal være greit, boblebad bør du styre unna.

Skrevet

Tusen takk, anonym!

Snakket med en nybakt 3-barns mor i går nemlig, og hun hadde en venninne som hadde fått et veldig sykt barn; legene mente det hadde sammenheng med en sydentur hun hadde tatt i slutten av svangerskapet, og bakterier fra svømmebassenget på hotellet.

Jeg pleier ikke krisemaksimere, men det er utrolig hva denne helt nye situasjonen som 1stegangs gravid gjør med en... Så takk igjen, styrer unna boblebadet for sikkerhets skyld (siden vannet er så varmt og gir god grobunn for snusk) og så koser jeg meg i svømmebassenget med ren samvittighet!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...