Gå til innhold

Fikk dere blodprøvesvar i posten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk blodprøve svar i posten idag, ble helt skjelven, forstår jo ikke hva som står her. Men hva betyr RhD Positiv? Fikk dere andre blodprøvesvarene i posten? Er det vanlig liksom? Takker for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

RhD pos vet jeg ikke hva betyr, men fikk og blodprøvesvar i posten....tror d er ganske vanlig....søk på google etter RhD Positiv, så finner du sikkert ut litt mer...:)

Skrevet

RhD positiv betyr at du er rhesus positiv, altså har en blodtype med + etter. Det er bare bra. Selv er jeg negativ, hvilket innebar flere blodprøver og noe greier...

Jeg fikk forresten blodprøvesvarene hos legen...

Skrevet

Det betyr at du ikke har antistoffer i blodet ditt. Er slik det helst skal være. :) Søk opp Rhesus positiv/negativ på nettet.

Skrevet

og hva betyr da HIV antistoff ikke påvist? at de har testet for HIV og at jeg ikke har det?

Skrevet

Jeg har aldri fått det i posten før de andre gangene jeg har vært gravid... Håper de hadde ringt meg om noe hadde vært galt med prøvesvarene... Er ikke det vanlig at de gjør det??????

Litt over 3 uker siden jeg tok prøvene. Da er vel alt ok???? Noen som vet?

Skrevet

Jobber på legekontor og der er praksisen at legen ringer eller sender brev hvis det er noe unormalt med blodprøvesvar som de føler trenger å følges opp. Ellers gir vi ingen beskjed.....men sikkert ulik praksis fra sted til sted det og...

Skrevet

Hvor lang tid går det fra lege/sykehus sender inn til man får høre noe da?

Skrevet

Brevet med blodtypen og antistoff eller ikke skal ligge sammen med svangerskaps papirene :-)

Skrevet

jeg fikk klar beskjed om at blodprøvesvarene skal være med svangerskapspapirene, slik at de er med på ul, og evt til jordmor. Hvorfor skulle de ikke være med, er jo ikke akkurat hemmelig, det som kommer frem, og nyttig ved fødsle/ks. Ellers så spiller det vel ingen rolle om legen sender prøvesvarene, eller om du mottar de ved kontroll, har jo med om du er ofte inne til legen. Disse skal du ha mottat før Ul. Og, hvis det er noe galt med prøvene, så sender de ikke bare papirene i posten. Da hadde de ringt deg opp, eller sendt deg brev om å møte opp hos legen.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som regnes som unormalt jeg, men jeg fikk beskjed om at jeg var rh negativ og et vetlegg der det sto at jeg måtte sørge for at det ble tatt nye blodpørver av meg i uke 32 og 36. ingen forklaringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...