Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har rester av kokte grønnsaker fra middagen som jeg tenkte mini kunne få most opp til kveldsmat. Det er sånn dypfrosset grønnsakblanding som er kokt i vann uten salt.

Spørsmålet er vel egentlig ... kan jeg hive oppi brekkbønner?

Regner med at gulrot og brokkli er greit siden det brukes i ferdigmaten, men har aldri sett brekkbønner brukt, så da ble jeg litt usikker her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De smaker hoggorm da.... Sterk smak. Så ikke sikkert det faller i smak. Men kan ikke forstå at det skal være skadelig på noe vis..

Skrevet

Brekkbønner fungerer veldig bra i barnemat. Det er sunt også.) Hadde prøvd meg litt frem, men min erfaring er at om de tåler brocolli tåler de brekkbønner. Det er en av gutta mine sine favortitt grønnsaker, men da kjøper jeg sånn franske dypfryste og gratinerer de i ovnen:)

Prøv litt og se! Det lærde sier jo at en må tilby et barn maten 10 ganger før de bestemmer seg for å like den. Tror vi voksne gir litt lett opp.

Skrevet

Han er litt rar på dette med mat ... han spiser hva som helst av ferdigmat, men det jeg lager selv faller ikke i smak ... sier vel litt om kokekunstene til mora. Men det smaker jo bare vassne grønnsaker av det jeg lager, så jeg får se om kanskje det finnes noe krydder jeg kan tilsette.

Så lenge det ikke har lett for å gi magevondt el.lign tar jeg sjansen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...