Gjest Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Jeg var på privat UL idag for å se kjønnet til barnet, jeg er 16 uker og har litt mage så jeg kan forstå at det kan bli litt vanskelig å se kjønnet tydelig. Gynekologen spurte oss om hva vi hadde fra før av også svarte jeg jente. Da ble han helt rart og begynnte å si at man ikke kan se kjønnet før uke 24, og en stund etter sa han at han ikke ville ta feil og greier, jeg tenkte inni meg...... ok. Jeg spurte hva han mente med å ta feil? Kan du se noe liksom, bare si hva du ser Herre Gud jeg har betalt for dette, spiller liksom ikke noe rolle for meg og det er ikke sånn at jeg vil ha gutt eller jente, og at jeg blir lei meg hvis jeg ikke får hva jeg ønsket meg, altså dette er ikke noe jeg bestemmer selv. Dessuten skal jeg på ordinær UL den 21. februar om 2 uker, og jordmor kommer til å si hva det blir denne gangen også uansett. Plusselig sier han: for å være ærlig ser jeg ikke noe guttekjønn, vi takket for oss og gikk. Det var ikke noe mer å snakke om, han snakket til meg som om jeg ville ha en gutt, jeg ville bare vite kjønnet thats it. Bare jeg er utlending betyr ikke at jeg vil ha gutt, blir så forbannet jeg. Tulla mi er verdt myyeeeeee mer enn 1 000 000 000 gutter, og en jente til er bare koselig og om det blir en gutt er det like koselig altså det er snakk om barna våres ååååh er sååå forbannet.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Det der hørtes jo helt sløvt ut.For en dust. men hvorfor i all verden var du på privat ultralyd i uke 16 da? når du skal på ultralyd om to uker...
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 oki,.visst d stemmer har folk seriøse fritidsproblemer innpå her...Men d tviler eg egentlig ikke på..
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Hehe jeg vet ikke kunne jo ha ventet 2 uker til, jeg spurte her om noen andre hadde gjort det og da var det flere som har vært på ul i uke 16 og fikk vite kjønnet. 2 uker virker som evighet daaaaaa.eller er det feriepengene jeg fikk hihi tulla.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Åh, bortkasta penger ja! Jeg ville ikke dratt på privat UL _før_ ordinær UL da, men jeg vet at hvis de ikke klarer å se kjønnet, blir jeg nødt til å bestille. Med tanke på hvor fine bildene blir (og så får man vel en film?) så vil det være et fantastisk minne, tror jeg! Men som sagt, ville ventet. Ikke at det var det tråden handlet om men... :-)
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Jeg var paa ultralyd i forrige uke,uke 14 for meg, og det var umulig aa ta feil!! En gutt hihihi,vanlig ul altsaa..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Er vel ikke bortkasta penger for det?? Du fikk jo trossalt se barnet ditt, selv om du ikke fikk vite hva det var. Man burde være takknemlig for at man i hele tatt får barn. Mange som ikke har den gleden.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Ikke misforstå meg men jeg har vært på en tidligere ul i uke 9 for å se om alt er i orden med barnet mitt og om det er liv der, men denne gangen var det faktisk for å finne ut hva det blir. Sånn sett blir det vel bortkasta penger, jeg kjenner spark og har sett spiren før og vet at alt er bra med den, så jeg har ikke fått det jeg har betalt for vel. Og hvis dette var et tulle innlegg ville jeg ha signer med anonym. Anyways ta det som dere vil, må jo være lov å få ut litt frustrasjon en gang i blandt?
sorlandet Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Nå er det jo faktisk sånn at det noen ganger ikke er så lett å se hva det blir... Vi var på ul 5 ganger uten å få vite kjønnet. Siste gangen sa jordmor at hun tippet jente, men ikke kunne si noe sikkert, så vi var faktisk uvitende helt til hun kom ut... Men skjønner frustrasjonen din. Kjente litt på den jeg og, for vi var så innstilt på å få vite det. Men da vi gang etter gang ikke fikk se det, så gjorde det liksom ikke noe. Det var viktigere at babyen hadde det bra.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 Jeg syns det er litt drøyt å si 'bortkastede penger' og 'fikk ikke det vil betalte for'. Det er ingen som kan garantere deg at de kan se kjønn på UL - heller ikke ved den ordinære UL'en. Selv har vi hittil tatt 4 UL'er pga komplikasjoner, men har ikke kunnet se kjønn. Vi vil gjerne vite kjønn, og bestiller muligens en privat UL etter den ordinære som er om en uke dersom de ikke får sett der - men en er jo ikke garantert at dette kan sees uansett. Vitenskapen er ikke alltid 110% perfekt selv om mange tror det..
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er sur fordi gynekologen ikke sa at han ikke så noe som helst genitalier, han sa at han ikke så en gutte genitalier. Han kunne ha sagt samtidig det er muligens ei jente, men nei da. Jaja i hverfall jeg føler at han så ei lita pike der inne og trodde at vi ikke ville ha ei jente og sånnt liker jeg bare ikke, beklager men man kan ikke bare gå ut ifra at vi vil ha en gutt også holde hemmelig det vi har betalt for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå