Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har høyt blodtrykk og går på medisiner. Dere andre som har dette, får dere ekstra oppfølging? Og hvilken medisin(er) bruker dere? Selv bruker jeg Aldomet under svangerskapet.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Hei! Har nok ikke svar på spørsmålet ditt, men lurer på en ting..Hva karakteriseres som så høyt blodtrykk at en må ha medisiner for det? Jeg er ikke gravid pr dags dato, men har bt på 140/90..hva hadde du da du måtte begynne på medisiner? Til meg sier de bare at jeg må trene mer osv, er ikke overvektig, men heller ikke slank. 170 cm og 70 kg..Er 31 år, og vil ikke gå unødig rundt for lenge med høyt blodtrykk..
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2008 Er ikke sikker, det varierer litt tror jeg, ditt er i grenseland. Ville ikke begynt med medisiner hvis du kan klare å få det ned med trening og kosthold. Mitt var 160/110, da ble jeg lagt inn. Etter dette har det vært litt som ditt, men ofte med et undertrykk på 95-100, og det tar jeg ikke sjansen på. Jeg var slank og trente når jeg oppdaga mitt høye trykk, så det er ikke alltid det har med overvekt og livsstil å gjøre.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Takk for svar:-) Får bare følge godt med det, men tenker jo endel på ny graviditet..fikk alvorlig svangerskapsforgiftning i sist svangerskap med 160/105, ble da lagt inn og nøye overvåket. Etter 1 uke på sykehuset ble jeg satt i gang 10 dager før termin. Lå på ca 140/85 da jeg ble gravid første gangen.Holdt seg fint på 130/70 i 2. trimester for så å begynne å stige i 3.tri.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 ps..vil ikke lage endringene når jeg prøver å endre nicket mitt..men er ikke gravid.
lana<3 Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har fått høyt blodtrykk, høyt stoffskifte og hyperemesis....hadde kun hyperemesis sist gang og litt forhøyet stoffskifte.... Var innlagt i helgen pga av dette men de nekter å gi meg medisiner for noe.... Så i morgen skal jeg til homeopat og se om jeg kan få litt fiks på systemet.... Hold godt fast på medisinen din...
Pysjen Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har gått på blodtrykksmedisiner siden jeg var 20 år- i svangerskapene har jeg fått Aldomet, men blodtrykket har vært veldig bra når jeg har vært gravid eller ammet. Fikk litt ekstra oppfølging sist (flere legetimer og en ekstra UL) Vet ikke enda om jeg får no "ekstra", er forløpig bare 10 uker på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå