Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Noen som har noen tips i forhold til å forbrede hunden på nytt familiemedlem?
lille oscar + bebis Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Dette lurer jeg også på. Vi har en 1 år gammel Rottweiler, som er ganske leken enda. Selv om han er veldig kosete og snill, er jeg litt usikker på hvordan dette går..
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg skrev et innlegg og spurte om dette på skravle, så dere kan jo se på svarene jeg har fått der:) Det ligger på første siden.
Makko med to små gutter Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Regner med at det skal gå ganske bra så lenge han får sine turer og trening (vel han begynner å bli vant til seinere turer nå når jeg bare MÅ ha mat før jeg spyr...). -Et tips jeg har fått fra mange er "lær hunden å gå skikkelig i bånd FØR bekkenløsning kommer". Ellers er det å lære hunden generell lydighet inne, lære den at den har fast plass og kan gå å legge seg der på kommando etc. -Alt slikt kan min hund heldigvis selvom han ikke er så glad i barn. Regner med at vi får ta det som det kommer når ungen kommer.
Nætte;mortil2 Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Et supert tips er å få pappaen til å ta med seg en klut/klesplagg fra sykehuset som voffen kan få lukte på før bebisen kommer i hus. Også at pappaen kanskje ikke skifter klær, men at baby lukta er der.. Da blir det ikke noe fremmendt som kommer i hus! La voffen lukte på bebisen under kontrollerte former, men la den lukte seg ferdig.. Vi lot også vår få lukte litt på fylte bleier, og gulpeklær. Så lagde vi noen enkle regler.. Teppet som bebisn lå på på gulvet var OFF LIMIT, ikke engang en pote skulle på det teppet. Når bebis fikk mat, måtte voffen legge seg og vente, ikke noe lek eller kos da. Men bebis måtte også lære at når voffen spiste så er den ikke tilnærmelig, da skal den være i fred. Vi begynte å stikke fingrene våre overalt på hunden fra den dagen han kom i hus, slik at små barnefingre er bare peanuts i forhold til det vi har gjort.. Men babyen har ikke fått lov å herje vilt med hunden, den har fått sine plasser hvor bebis ikke har fått gå!! Nå er vår knott snart tre år, og er veldig glad i hunden vår. Hunden er også veldig tolerant og oppsøker ofte lillegutt for kos eller lek. Men vi har enda ikke latt dem være alene. Kun hvis jeg har gått fra stua for å gå på do eller slikt, men da følger som regel en av dem etter meg uansett.. Aner ikke om det var slike ting som var ønsket, men er iallefall litt av det vi har gjort med vår, og som har gått helt fint!!
Bullock Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Tror det innlegget hjalp ganske mye for mange. Jeg er helt enig med deg, og synes metoden deres var/er kjempebra! Flink!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Vi skaffet i tillegg en lekegrind. Denne var en god trygghet hvis jeg skulle en tur på do, hente klesvask ++. Selvom vi har "verdens snilleste hund" er det viktig å tenke på at et hund er tross alt et dyr som reagerer som et dyr.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 hei,på deg! da jeg fikk dattera mi hadde min tidligere samboer og jeg hund fra før.han tok med seg en klut til sykehuset som hunden fikk lukte på da han kom hjem.dette gjorde han vel et par tre dager. da jeg kom hjem med jenta fikk hunden snuse på ho. etter noen dager fikk jeg besøk av ei veninne som ville holde babyen.men,da passa hunden på babyen og knurra mot veninna mi. selv om jeg nå ikke bor sammen med jentas far så har han hunden. og jenta mi og hunden er verdens beste venner den dag idag. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå